• Devania

Hur ofta ska de första leendena visa sig?

Jag är inte säker om det var ett sk RIKTIGT leende, men min dotter log mot mig igår när jag höll henne i famnen. Hon blir snart 7 veckor. Leendet varade bara nån sekund, och sen dess har hon inte smilat hur jag än försökt... Bör jag vara orolig? 

• Svar på tråden Hur ofta ska de första leendena visa sig?
  • morochmer

Nej, det bör du inte.

• Devania

Men borde hon inte le hela tiden nu när hon en gång börjat le, om det hade varit ett RIKTIGT leende?

• morochmer
    Devania skrev 2011-03-24 16:15:23 följande:
    Men borde hon inte le hela tiden nu när hon en gång börjat le, om det hade varit ett RIKTIGT leende?
    Nej
  • justja

nej absolut inget att vara orolig för , min dotter log nästan aldrig tills det att hon blev 4 månader, hon har varit jätte seg med leenden skratt och prat ,

men hon har varit otroligt snabb med det motoriska i stället

• Flickan och kråkan

Nej

Båda mina gav oss sitt första svarsleende när de var ganska exakt 8 veckor. Min yngsta log glattmest hela tiden efter det. Min äldsta var lite mer svårflörtad och vi fick kämpa oss till sådaär ett svarsleende i veckan .

Barn har ju olika personligheter. Min äldsta har alltid varit mer avvaktande och försiktig. Han ler inte bara åt allt och alla.....han har krav .

• Stårscha

Bör och bör. Vissa bebisar är gladare, andra är surare. Precis som folk är mest.

Demokrati innebär inte en rätt att aldrig känna sig kränkt, men däremot en rätt att inte bli berövad sina medborgerliga friheter
  • 2pågar

Min yngsta son gav oss svarsleenden när han var 2 v :) skitgulligt!! Han gav till och med BVC sköterskan stora leenden och hon sa de var riktiga leenden då jag först trodde de var ont-i-magen leenden.
    Han kan även följa saker med blicken vid 2 veckor och de fachinerade BVC sköterskan! Även oss vill ja lova!!
    Min
    Äldsta pojke gav oss leenden vid ca 5-6 veckors ålder :)

• k girl

Min son var jätteallvarlig! Han låg och rynkade pannan och log någon enstaka gång bara. Som om han låg och tänkte "som ni tokes, vilket ståhej... vad konstigt!". Ytterst sparsam med svarsleendena med andra ord. Som jag kämpade för att få ett smil på bild! Nu ler och skrattar han mycket, mycket ofta. Han är en riktig gladskit vid 1,5 års ålder.

Svar på tråden Hur ofta ska de första leendena visa sig?