• sesssan

Fler med barn på 11 månader som inte kryper??

Finns de nån mera här som har en bebbe på 11 månader som inte kryper än...??

• Svar på tråden Fler med barn på 11 månader som inte kryper??
  • tideloo

Min hoppar visserligen på rumpan å tar sej fram! Men de började hon med vid tio månader, vissa barn hoppar ju över att krypa å går direkt sen istället!en kompis son är 12 månader å kryper inte,men är stabil å börjar nog gå när som! Nu är min dotter snart 13 månader och visar inga tendenser på att vilja gå! Är du orolig för det så prata m bvc men oroa dej inte!alla barn är olika

• ErikaS

Mina två äldsta kröp inte alls heller men dom började gå när dom var mellan 9-10 månader ist.

• La Lola

Alma varken kröp eller ålade.
    Hon började gå när hon var 14½ mån.

Det är fullt normalt.

(o skönt när de sitter där de sitter)

*mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • sesssan

Jo det är skönt att dom sitter där dom sitter=) Tack för svaren. Hon ålar, men inte så fort som hon vill så hon är arg hela tiden, det är mkt gnäll. Ställer sig inte upp men gillar att stå mot saker men går inte runt bord mm. Går inte med gåvagn utan står bara. Hon släpper bara om hon står med utan att ha någon koll.
    Storasyster var så himla mkt före, men alla är ju olika=)
    Det är så jobbigt för hon är så frustrad och vill men kan inte.
    BVC säger inte så mkt, känns inte som dom vågar uttala sig om dom tror att någon är fel hheller.

• BamMyMan

Billy är 11½månad och hoppar fram på rumpan, han ställer sig inte heller mot saker på egen hand och gillar inte att flytta fötterna om man hjälper honom upp.
    Däremot är han livsfarlig i gåstolen!!! Hehe...
    Känner igen det där med frustrationen, samma visa varje gång han ska till och lära sig ngt nytt (sitta, studsa, etc).

• sesssan

Skönt att höra att man inte är ensam;) Min är en liten rulta, ganska mkt bebishull så hon har nog svårare att lära sig krypa etc än vad hennes nätta syster hade.
    Det har varit vääldigt mkt gnäll och gråt sista tiden, hon har liksom inget tålamod.
    Hon gillar att gå när man håller henne i händerna men jag fattar inte varför hon inte kopplar att man kan gå likadant med gåvagnen. Vill bara att hon ska lära sig nu så hon inte är så arg och frusterad hela tiden.

• Sweety

Min son kryper inte och han är 10 månader. Men han kan gå istället, han började med det för en månad sen. Jag vet många som inte kryper, men vi var också lite nojjiga ibörjan.

• fealin

Vi har 4 barn. De 2 första kröp inte men gick tidigt (ca 10 månader).
    Nummer 3 kröp tidigt och gick tidigt (10 månader)
    MEN nummer 4 är nu 11 månader...kryper inte och kan inte resa sig. Han är jättefrustrerad och gnällig hela tiden och vill bara att man ska gå runt med honom så han får gå. Eller gå runt bord osv men är långt ifrån att kunna gå själv. Så ingen är onormalt!
    Han kan inte gå med gåvagn och har ledsnat på gåstolen....
    men dom blir nog gladare när dom kan gå! BAra att vänta helt enkelt.
    Så du är inte ensam och det är inte onormalt....bara frustrerande. 

Svar på tråden Fler med barn på 11 månader som inte kryper??