-
-
Svar på tråden Är detta ok?
-
Man vet ju inte hur historien har sett ut, men säg att det hållt på i flera år, och förnedringen då de står och filmar.. Jag kasnke är ond, men jag tycker att det var rätt.
-
Vilket av det? Att den lille killen går på den store, att den store ger tillbaka till den lille, att andra tittar på utan att ingripa eller vad?
-
Som fd mobboffer förstår jag killen.
Jag säger inte att det är rätt men jag förstår honom som sagt.
-
Jag håller med varfördåför! Jag har alltid lärt mig att backa undan om någon försöker bråka med mig men om de skulle ge sig på mig sådär skulle jag också "ge igen". Jag tycker det var bra gjort av Casey(om jag uppfattade hans namn rätt).
-
För det första är ju lillkillen osannolikt korkad som ger sig på en dubbelt så stor kille, man fattade ganska snabbt ungefär hur det skulle sluta.
För det andra, är det så att han som gav igen har varit mobbad av den andre i flera år så är det så jävla rätt åt lillen, ja.
-
helt. jävla. rätt.
Om man blir utsatt för våld så har man ALL RÄTT att försvara sig.
-
Jag ser inte klippet, kan ngn berätta?
-
Jag förstår honom också...La Lola skrev 2011-03-15 09:33:35 följande:Som fd mobboffer förstår jag killen.
Jag säger inte att det är rätt men jag förstår honom som sagt.
Jag har svårt att tro att det för att skydda sig själv just i den stunden skulle krävas den typ av våld han utförde, så "självförsvar" är antagligen inte applicerbart och därför är det inte rätt i min mening. Däremot förstår jag om han såg det som en utväg efter en längre tids trakasserier... -
Jag hatar mobbare!!! Kan tänka mig att den mindre killen inte trodde att den större killen skulle våga slå tillbaka. "Ger man sig in i leken ska man leken tåla" brukar det heta.
Är vel också grym men jag tycker att det var rätt, fast jag inte tycker att barn eller vuxna för den delen ska slåss. Men kanske den lilla killen lärde sig en läxa!! -
Självförsvar. Jag är ingen försvarare av våld sådär i allmänhet, men man har rätt till självförsvar. Har man dessutom en historia av att bli mobbad reagerar man säkert annorlunda än en som aldrig blivit mobbad.
Jämför med människor som misshandlats i nära relationer. Om de väl slår tillbaka är det egentligen inte den specifika situationen som utlyser aktionen utan ett väldigt långt händelseförlopp innan som till slut triggar kanske oproportionell reaktion.
-
och jag tycker ändå inte att det var jätte mycket överreaktion, han kastar h onom i marken, vist, men han hade ju kunnat stanna och sparka honom sedan?! det gör han inte, utan han går därifrån, han ville bara bli av med den jobbige skitungen, jag tror inte att syftet i sig var att skada..
-
Jag tycker att den store killen gjorde helt fel. Han borde ha tagit i.