• aimay

HJÄLP ingen mjölk vid pumpning

Känner mig totalt deppig idag, har en tjej på snart 5 veckor som ej ammar av olika anledningar. Ger henne ersättning men har pumpat så jag fått ihop kanske 2 mål om dagen till henne nu kommer det nada!
    Sedan ett par dagar tillbaka har jag fått ut max 30 ml per dygn innan fick jag ut åtminstone 150 per dygn men idag har det kommit max 1 tsk!!!
    Jag pumpar regelbundet, pimplar lättöl och vatten äter varierat och ofta vad f*n ska jag göra?
    Vill ge liltjejen lite av min mjölk iaf.
    Var på bvc igår och frågade efter ett nässpray man kan få på recept dom drar igång utdrivningen av mjölken men hon sa att det skrev dom bara ut till folk med mjölkstockning. Sen tyckte hon att jag inte behövde ge henne mer av min mjölk utan bara ersättning...

Vill så gärna ge henne min mjölk men hur ska jag göra, vet varken ut eller in.
    Pump fan flög i delar över vardagsrumsbordet nyss av ren ilska.
    Vad ska man göra när inte ens bvc vill hjälpa en :(

• Svar på tråden HJÄLP ingen mjölk vid pumpning
  • smulan16

Hör med bb om du kan hyra en bröstpump av dem. Den suger bättre än en handpump!

• aimay

Får kanske testa det :/ lite drygt när man har 12 mil till bb bara

• JazzKermit

Ring amningsmottagningen!! De kan mycket mer än BVC eller de " vanliga" barnmorskorna! De har hört och sett allt och vill liksom du att det ska fungera för er!

• MammaTillMelvin

Något som funkade för mig var att vara nära barnet när jag skulle pumpa, eller ha ett foto på sonen brevid mig. Utdrivningsreflexen kom igång med en gång

• smulan16

Annars kan du köpa en elektrisk pump på nätet ( medela)

• Miss Obsessive

Vila så ofta du kan och pumpa ofta! Även om du bara ger två mål bröstmjölk om dagen, så kan du ju spara mjölk. 

Svar på tråden HJÄLP ingen mjölk vid pumpning