Vilken ersättning är bättre?
Min plan var inte att ge Elias ersättning men min mjölk mättade honom inte, så min amningsplan gick i stöpet.
I vilket fall som helst så följde jag strömmen och köpte Nan. Jag såg att det finns två olika sorters Nan, en som är för känsliga magar, eller om det var utan komjölksprotein, eller vad det var..
Han har fått ersättning i ca 3 veckors tid nu, och för två veckor sen tyckte jag att han blivit lite kinkigare och lite mer gasig i magen. Dock jobbiga gaser som han försöker trycka ut, eller om det är nåt annat i hans mage som spökar. Jag åkte till apoteket och köpte Minifom som han fått nu i snart 2 veckor, men jag märker ingen skillnad. Mellan måltiderna vaknar han och är ledsen/har ont, och han blir inte lugn förrän han får mer mat, precis som att maten hjälper till att trycka bort det onda.
Kan den andra varianten av Nan hjälpa, eller ska jag prova Sempers ersättning? Och om Minifom inte hjälper, tror ni att Sempers magdroppar gör någon skillnad då?
Jag ska träffa bvc-läkaren på onsdag så jag kommer ju fråga denne också, men tänkte höra mig för här ändå.. man känner ju sig lite hjälplös.
Han blir två månader imorgon, men "egentligen" är han 3 veckor, då vårt BF var för 3 veckor sen. Vet inte om detta spelar någon som helst roll.