Lämna bebis sovande - ut med hunden? Hjälp!
Min man jobbar nätter. Han åker till jobbet vid 18 tiden på kvällen, och kommer hem kring 6 på morgonen, och sover då givetvis fram till klockan 15 tiden på dagen.
Vi väntar vårat första barn. Vi har en hund. Han behöver ingen större motion, då han är en lat liten knähund, som helst bara ligger och blir klappad hela dagarna, men han behöver ju uträtta sina behov trots det. Jag har tänkt på det här med att gå ut med honom, speciellt sista kvällsrundan som brukar bli kring 21-22 tiden. Min man kommer ju inte vara hemma då, och bebisen kommer med all säkerhet att sova den tiden.
Hur har ni löst det, ni som har hund? Har fått så många olika råd. Vissa säger att man vågar lämna barnet ensam i några minuter sovandes i sin spjälsäng för att springa ut och kissa hunden. Andra säger att en babyvakt kan fungera?
Tips?
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-24 23:46
Frågan gäller ju alltså under tiden min man är på jobbet kvällstid, framför allt den sista kissturen vid 21-tiden. Dagtid tar jag ju med bebisen ut, och när min gubbe är hemma får ju en av oss gå ut med hunden.