• untensyu

Igångsättning imorrn? Vecka 36, skiträdd!!!

Igår åkte jag in till förlossningen pga smärta i magen. Inget fel på barn eller mage, men tack vare att jag åkte in upptäckte de högt blodtryck och äggvita i urinen. De tror att det kan vara havandeskapsförgiftning på g.

Imorrn ska jag lämna urinprov på odling, kolla blodtryck o sånt igen fast hos min BM. Om värdena inte är bättre eller värre, så ska jag läggas in på förlossningen och kanske redan imorgon sättas igång. Förvånad

Jag är skitskraj! Jag är inte mentalt redo för detta. Jag trodde att jag hade minst 3 veckor kvar... Vad ska jag packa med mig?! Vet inte om jag måste åka in eller ej. Mycket som inte är färdigt och jag grips av panik och gråtattacker gång på gång här hemma... Får blackout och står bara och glor utan att veta vad jag ska göra.

Någon som har tips på vad man bör ha med sig om man blir kvar i flera dagar? Någon som bivit igångsatt pga havandeskapsförgiftning?

Hjälp!

• Svar på tråden Igångsättning imorrn? Vecka 36, skiträdd!!!
  • Strumpan08

Allt löser sig. Barnet kommer ut när det väl kommer ut, igångsättning eller inte. När barnet väl är fött har ni sjukhusets kläder och resurer att tillgå i början, så egentligen behöver ni ingenting, om du känner för att strunta i att packa. Ett par tofflor till dig kan vara skönt dock. Sen kan alltid din man eller någon annan hämta sånt som ni behöver på BB, typ bebiskläder, kläder till dig, eget schampo och egna hygienartiklar (finns annars sjukhusets som sagt). Papprena från MVC kan vara bra att ha med sig utifall att. Mobil och kamera kan vara bra.

Jag förstår hur du känner dig, blev igångsatt 10 dagar innan bf för att mitt vatten börjat sippra, och då hade jag iskallt räknat med att gå över tiden två veckor och satt mitt uppe i min c-uppsats... Sprang runt hemma och hyperventilerade och panikade, men sen ställde jag om mig till "det går som det går, allt löser sig" och då var det rätt skönt. Tänk på att du kanske får träffa din bebis snart!!! 9 månader lång väntan är över!

Strumpan ♥ 081209 ~ Pyret ♥ BF 101010
  • astro

Ta det lugnt, eller försök göra det i alla fall. Det är en jobbig sits du har hamnat i men du kommer att komma ur den snart. Tänk inte på vad du "måste".

Att ta med: Kanske en bok eller något att fördriva tiden med, om det skulle ta tid eller om du får komma in men de väntar med igångsättningen. Tofflor. Kanske någon tröja eller så som du känner dig riktigt trygg med. Resten löser sig alltid. 

Svar på tråden Igångsättning imorrn? Vecka 36, skiträdd!!!