Hur får ni dagarna att gå?
Har en liten fråga; Hur får ni som är föräldralediga dagarna att gå?
Är mammaledig med min 19 veckor gamla dotter och springer på väggarna! Hon sover i genomsnitt ca två timmar per dag så det är fullt upp från 7 på morgonen till 22 på kvällen då hon, vanligtvis, vaknat upp och grinat sista gången för natten.
Bor i lägenhet så det blir inget "påtande" i trädgården och hon totalvägrar vagnen så våra mysiga långa promenader är ett minne blott...
Känner mig som en dålig förälder eftersom det känns som att jag ska leka och gosa med henne hela dagarna, men jag orkar inte! Efter att hon sovit en av sina 20 minuters perioder så har jag hunnit fylla tålamodet lite men inte så det räcker tyvärr.
Hon kan sitta i babysittern medans jag diskar eller lagar mat, såvida det inte tar för lång stund, och gillar att kolla på TV (ännu mer ångest för mig som mamma...) och att ligga i babygymet. Men jag kan ju inte göra något! Inte om jag inte är beredd på att bli avbruten var tionde minut. För att inte tala om att jag får ångest över att lämna över ansvaret på pappan (hon har börjat rata bröstet till förmån för flaska), tänker att "det är ju synd om honom när hon är jobbig".
Blev värsta terapiinlägget detta men jag behöver bara tips på vad man kan göra med en baby, kan ju inte baka sockerkaka jämt
Ha det gött!