• FemaleX

Är medicinering ett "måste" vid ED/FET? Och om man tidigare visat sig vara superfertil kan man "räkna" med det vid ED/FET????

Jag har en del frågor ang ED/FET dvs embryoåterföring.
    Läser att det är många av er som gör ÄD/ED/FET som tar en del mediciner dels för att synka m donator vid ÄD och dels för att bygga upp slemhinna i livmoder, för att man ska få embryo att ej stötas bort m.m.
    Jag har normal mens och har ett fullbordat grav 2001 (min son är nu 8 ½år) samt grav 2006 som resulterade i MA i v 13. Ska jag medicinera eller inte när jag ska göra FET? Mailat till en klinik i Polen och man svarade mig att jag kunde göra FET i normal menscykel dvs ej medicinering före FET som förberedelse. Någon medicinering efter FET eller? Ska man medicinera ifall att dvs så man förebygger ett missfall eller måste man ha dokumenterat flera MF för att få medicin som hjälper embryo att stanna kvar?
    Det är en del att hålla reda på!!!

Om jag visat mig vara fertil tidigare och blivt lätt m barn säger det nåt vid blivande FET? Dvs kan man "räkna" med att embryo fastnar lätt då oxå eller? Är född 74 så jag är äldre nu än när jag blev m barn första gången 01.

Vore snälla m svar för jag är ju som sagt nu snurrig av alla termer och hur man ska tänka inför FET för bästa resultat.

• Svar på tråden Är medicinering ett "måste" vid ED/FET? Och om man tidigare visat sig vara superfertil kan man "räkna" med det vid ED/FET????
  • crijo

Hej!
    Jag har gjort 3 st  ÄD. Två var med nedreglering (Procren) och sedan progynon, och sista var bara med lägre doser progynon. Resultatet på slemhinnan var lika bra, men bieffekterna kan man inte jämföra. Med nedreglering var jag en vrak, utan det är jag mig själv. Haken är att i naturlig cykel MÅSTe man ha insättningen vid en viss datum. DVS att kliniken har det inte lika flexibelt.

Svar på tråden Är medicinering ett "måste" vid ED/FET? Och om man tidigare visat sig vara superfertil kan man "räkna" med det vid ED/FET????