• Nimda

Föräldrarledig, förslag på aktiviteter?

Jag har börjat tycka det här med föräldrarledig är dötrist! Städa i all ära men jag blir lite galen av att göra det hela tiden :) Shoppa är inte så kul heller eftersom jag vill helst jobba bort min gravid-mage innan jag börjar handla några kläder.

Så, nu är jag anmäld till Babyrytmik och Babysim, har någon något annat förslag? Jag bor i Furulund i Kävlinge men kör gärna både in till Malmö och Lund.

• Svar på tråden Föräldrarledig, förslag på aktiviteter?
  • HoC

Barnvagnsbio, öppna förskolan, mammaträffar, Sats (träning med barnet som "redskap")
    babymassage? :)

• Nimda

Sats? Det var ett bra förslag. Får man ha med sig barn in där alltså. Spännande.

Barnvagnsbio måste jag prova också, ännu ett bra förslag för en som älskar bio :)

Tack för förslagen!

• Carita01

Jag kan tipsa om The Creativity House på Fridhemsplan i Stockholm. Där går många småbarnsföräldrar med sina barn och hänger och umgås stillsammans. Man kan göra hand- och fotavtryck på bebisar eller måla fritt och dekorera andra keramikföremål - både för barn och vuxna. Studion har drop-in och så får man hjälp med avtrycken och att sätta igång och måla. Blir jättefint och det är verkligen ett socialt umgänge!
    Jag har gjort koppar, tallrikar och fotoramar med mina barn när de var mindre. Blir hur snyggt som helst, och så håller grejerna till skillnad från annat som man brukar skapa tillsammans med barn. Ska snart dit igen för ena pojken tjatar ;0)
    Man gör avtryck med glasyfärger på riktiga keramikföremål på The Creativity House. Kolla själv på thecreativityhouse.se  :  De har nästan bara småbarnfamiljer hos sig.

Så beställde jag en doppresent av dem också till min lilla Anton ((nu 7år) så det kan man också beställa hon dem och de är helt handmålade :

www.babyprints.se/piggybank

• Pumpkin
    Carita01 skrev 2011-01-25 13:17:57 följande:
    Jag kan tipsa om The Creativity House på Fridhemsplan i Stockholm. Där går många småbarnsföräldrar med sina barn och hänger och umgås stillsammans. Man kan göra hand- och fotavtryck på bebisar eller måla fritt och dekorera andra keramikföremål - både för barn och vuxna. Studion har drop-in och så får man hjälp med avtrycken och att sätta igång och måla. Blir jättefint och det är verkligen ett socialt umgänge!
    Jag har gjort koppar, tallrikar och fotoramar med mina barn när de var mindre. Blir hur snyggt som helst, och så håller grejerna till skillnad från annat som man brukar skapa tillsammans med barn. Ska snart dit igen för ena pojken tjatar ;0)
    Man gör avtryck med glasyfärger på riktiga keramikföremål på The Creativity House. Kolla själv på thecreativityhouse.se  :  De har nästan bara småbarnfamiljer hos sig.

Så beställde jag en doppresent av dem också till min lilla Anton ((nu 7år) så det kan man också beställa hon dem och de är helt handmålade :

www.babyprints.se/piggybank
    Ja du verkar tycka att det är ett riktigt bra ställe, men känns det relevant för någon som bor i Skåne?
Svar på tråden Föräldrarledig, förslag på aktiviteter?