• mamma790101

Vi som planerar 3:dje barnet

Hej! Vi planerar nu att börja jobba på ett tredje barn:) och det skulle vara kul om det är fler i samma situation som är inresserad av att bolla lite tankar. Mina barn har hunnit bli 10 och 6 år gamla nu så det betyder att vi börjar om helt på nytt vilket känns både skrämmande och spännande. Hur känner ni det???

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-15 18:26
    www.familjeliv.se/Forum-1-3/m53869609.html

• Svar på tråden Vi som planerar 3:dje barnet
  • Otålig80

Sirap98: Hej! Våra är också lite äldre. 10 och 5,5 år! Har varit "orolig" för åldersskillnaden, men ser nu också fördelar med det! Får ju mer tid med bebisen än om man haft mindre barn!

• Otålig80

Förstår nu vad folk menar med att telefonen inte skickar hela inlägget...
    Skrev också att man får väl skaffa en fjärde lite tätare sen

• sirap98

Otålig: ja, jag ser det här som min lyxbebis blir ju nästan som med första de stora kommer ju båda gå i skola så man får väldigt mkt tid med bebis + att är man trött efter natten så kan man sova när bebis sover utan att oroa sig för en 3:åring som förra gången. Min m2b har ett flexibelt jobb så han kommer lämna så ingen stress på morgonen heller som sagt bara fördelar. Våran dotter kommer nog dessutom tycka det är supermysigt med ett syskon, och kommer nog vilja hjälpa till vilket kommer bli mysigt för oss alla tre tror jag
    Vi ska ju bara helt bestämma oss men hoppas å en vårbebis 2012

• DidaSara

Såg att jag skrivit ett inlägg här 15 maj. Plussade den 19/6 Har gått åtta fulla veckor idag och nr tre beräknas komma runt 25 feb. Bara att fortsätta hålla tummarna för allt går vägen.

• GulTussilago
    DidaSara skrev 2011-07-17 16:16:10 följande:
    Såg att jag skrivit ett inlägg här 15 maj. Plussade den 19/6 Har gått åtta fulla veckor idag och nr tre beräknas komma runt 25 feb. Bara att fortsätta hålla tummarna för allt går vägen.
  • Tempo

Här är en till som börjar fundera på en 3:a.... Känns nästan lite förbjudet att skriva det här! Vi har börjar fundera på det och för mig har det inneburit att bebissuget har kommit mer och mer. Min man är fortfarande lite mer avvaktande. Vi har två fina tjejer, 4 och 6 år, så det blir lite att "börja om" för oss. Det innebär blandade känslor för oss. Hur har det varit för er andra, har alla varit övertygade om att ni vill ha en 3:a eller har något känt som jag? 

Hoppas det är ok att jag hoppar in i er tråd!

• GulTussilago
    Tempo skrev 2011-07-17 18:56:59 följande:
    Här är en till som börjar fundera på en 3:a.... Känns nästan lite förbjudet att skriva det här! Vi har börjar fundera på det och för mig har det inneburit att bebissuget har kommit mer och mer. Min man är fortfarande lite mer avvaktande. Vi har två fina tjejer, 4 och 6 år, så det blir lite att "börja om" för oss. Det innebär blandade känslor för oss. Hur har det varit för er andra, har alla varit övertygade om att ni vill ha en 3:a eller har något känt som jag? 

Hoppas det är ok att jag hoppar in i er tråd!
    Välkommen
    Det är väl inte så väldig fart på den här tråden just nu, men det skadar väl inte att försöka skaka liv i den igen?

Jag är himla sugen på en trea! (har en 05 och en 08:a). Sambon vill tyvärr inte ha fler barn
    Men jag lever på hoppet om att han ändrar sej
Svar på tråden Vi som planerar 3:dje barnet