• ysteresther

Besafe Izi Kid nu i Spanien!

Antligen finns det en bakatvand stol att kopa pa plats i Spanien!

Besafe har lanserat sin Izi Kid (0-18kg) i kedjan Mímame, den forsta bakatvanda stolen i grupp 0-1 pa den spanska marknaden.

Jag kopte min Britax High Way pa www.carseat.se sa det blir inget kop for min del, men gladjen ar stor att saker och ting sakta men sakert andras vad galler tankesattet kring bilsakerhet.

Vad tycker ni??

• Svar på tråden Besafe Izi Kid nu i Spanien!
  • Jempa L

Toppen, absolut!! Skrämmande att de flesta barn hamnar i framåtvänt läge efter babyskyddet annars. *Rys*

Storskrutt nov-05, Lillskrutt 9 mars-08.
  • Hope08

Ohhpsss... Är inte barnstolarna i Spanem bakåtvända?? Vi åker om 2 veckor o har bokat bil och bilbarnstol. Blir det då alltså en framåtvänd?

Jätte tacksam om ngn kan ge svar.

• ysteresther

om ni harbokat en grupp 1 stol eller mer sa ar det med 99% sakerhet framatvand. babyskydd ar de enda som de har bakatvanda. (finns ju upp till 13kg) hur gammalt ar barnet?

• Hope08

Ysteresher;
    Hon fyller 2år i augusti. Är 82 cm lång men väger bara 9 kilo!

• ysteresther
    Hope08 skrev 2010-06-09 23:47:35 följande:
    Ysteresher;
    Hon fyller 2år i augusti. Är 82 cm lång men väger bara 9 kilo!
    Da tycker jag du ska bestalla babyskydd istallet, det storsta de kan fa tag pa, ar det grupp 0+ sa ar det ju till 13kg. Langden kan vara ett problem men det finns aven kombinerade bak/fram-vanda stolar da grupp 0 ar bakatvand opch grupp 1 framat. da har de hogre rygg, och skulle alltsa funka for din dotter. jag har en sadan stol nar jag aker i kompisars bil eftersom min dotter ocksa vager endast 9kg. den ar ju klart lattare att montera an britaxen jag hjar i min bil.

hoppas det funkar!
Svar på tråden Besafe Izi Kid nu i Spanien!