Vill ge ägg
Hej! Har lite frågor kring äggdonationer.
Kan det bara göra på universitetssjukhus?
Vad exakt är det som görs?
Finns det något behov av ägg i Sverige?
Hej! Har lite frågor kring äggdonationer.
Kan det bara göra på universitetssjukhus?
Vad exakt är det som görs?
Finns det något behov av ägg i Sverige?
micro: jag tror inte du behöver välja att donera på det sjukhus du tillhör, eller vad man ska säga. Som donator får man nog vända sig vart man vill, man är lika uppskattad över hela landet
Så kontakta det sjukhus du har närmast, eller som det är lättast för dig att ta dig till
kram och stort tack! (är mottagare)
Har också läst din historia Mulan och hoppas allt jag kan för dig!!
Omstart: Hej gullevän, ses vi här med Nu är snart din väntan på guldägget över
Snart är du gravid vännen!
Önskar er en riktigt skön och avkopplande helg!
Vilken tanke, har aldrig ens tänkt på att mina ägg kan vara till nytta för andra på det viset. Min man hävdar att jag blir gravid bara man tittar på mig, så efter det här barnet är fött och jag slutat amma ska jag verkligen kontakta US här och se om jag kan få donera! Vad häftigt att få hjälpa de som faktiskt vill ha barn istället för att bara låta äggen 'mensas bort'.
Hur är det för de paren som tar emot ägg, får de veta något om donatorn såsom utbildning, social status, ålder eller något sådant? (vet att identitet inte avslöjas men jag hade ju själv velat veta lite om vems gener som skapar mitt framtida barn om ni förstår hur jag menar...)
Hoppas det går bra för dig micro med donationen och lycka till alla barnlösa som väntar på ett plus!
Tror sjukhusen gör sitt bästa med att matcha hår, ögonfärg och längd.
Men som mattagarpar i Sverige får man inte veta HUR bra match det är och ännu mindre om utbildning, social status, ålder.
Men de som donerar får ej vara över 35 år.
STOR eloge till er som donerar & hjälper oss ofrivilligt barnlösa!
Hej,
En stor eloge säger jag också till er som väljer att donera ägg, tycker att det är fantastiskt gjort av er. Jag skall snart komma igång igen med blodgivning, har varit blodgivare tidigare.
Bette
Har en fråga får donatorn reda på om ägget man donerat gett ett lyckat resultat (att paret som fick ägget fick barn)..är det vanligt att de ta mer än ett ägg när man donerar? kan tänka mig att donera..
Pamkin: Fråga i tråden för äggdonatorer men som jag förstått det får man reda på om paret blivit gravida. Man genomgår en hormonstimulering som donator för att "producera" flera ägg. Samma procedur som vid IVF. Alla äggen befruktas oftast inte eller blir bra embryon så ett ägg hade inte räckt för ett bra resultat.
Gulligt av dig att vilja donera Vi som behöver detta är oerhört tacksamma. Ni är mycket uppskattade!
Här är länk till tråden för äggdonatorer. Såg att den inte var så lätt att hitta längre.
www.familjeliv.se/Forum-11-360/m50894903.html