• Klara 67

Trobyl=medicin mot högt tnf-alfa?

Hej, kan man säga att Trombyl är en medicin mot högt tnf-alfa?

• Svar på tråden Trobyl=medicin mot högt tnf-alfa?
  • isisisis

Man kan säga att Trobyl tar bort verkningarna av ett för högt TNF alfa ,men inte orsaken.
    Vad som händer vid höga värden är att blodet koagulerar i livmoder/moderkaka och embryon stöts ibland därför bort.

Trombylen får blodet att inte koagulera och gör genomströmningen i livmoder bättre.
    Kan också avvärja havandeskapsförgiftning.

Fragmin eller innohep är ett ännu bättre preparat med samma verkan,lite bredare.

• Klara 67

Ok tack! Men Fragmin är väl sprutor, inte sant? Hur är det med Innohep? Är de preparaten mycket starkare än att ta 2x75 Trombyl tror du? Mitt tnf-alfa var 10,5 i missfgallsutredniunge och innan Trombylen, nu är det 8,8 men det känns ändå högt även om man kan ha upp till 12 utan att det är onormalt vad jag fösrtår men vid vilket värde försämrar det chanserna att bli gravid?

• isisisis

De senaste åren har de höjt referensramarna till 15.
    Men den läkaren jag gått till som är rätt känd.Dr S B på Lucinakliniken (nedlagd) rekommenderar medicinering fortfarande på värden över 4.

Ja det är sprutor.Både Fragmin och Innohep.Sådana små man sätter i magfläsket.Rätt tunna små nålar.

De sistnämda  är "bredare" och ä'r betydligt bättre"starkare" än Trombyl.

• Klara 67

Ok, tack snälla du för alla dina svar men jag förstår inte vid vilka värden man tar sprutor istället för Trombyl, för tnf-alfa över 4 eller bara för väldigt höga värden av tnf-alfa?

• isisisis

Det beror på vilken historia man har.Efter ett antal försök kan det vara värt att prova Fragmin istället för trombyl.

• Klara 67

Ok, jag förstår, tack så mycket.

Svar på tråden Trobyl=medicin mot högt tnf-alfa?