• karinagumman

lite frågor ang flytt utomlands..

hej på er..
    jag har sett att ni verkar vara många som är snälla och gillar att dela med er på detta forum och min väninna tillika klasskamrat skulle behöva er hjälp till ngt hon funderat mkt på och nu gör ett arbete om...

här är hennes ts i ... "en annan del av familjeliv"

Hej svejs!

Jag undrar om det finns några familjer/personer som idag bor utomlands och skulle kunna tänka er att svara på tio korta frågor om hur det är att bo utomlands. Håller på att skriva ett examensarbete om svenskar som flyttar utomlands på en turismutbildning jag går på.

Om ni är intresserade att svara så vill jag gärna ha en email adress som jag kan skicka frågorna till så att det blir enklare att få ihop allt sen.

Mvh Lina

jag har sett hennes frågor och det är korta lätta frågor.. som tar max fem-tio minuter att svara på.. så visst hjälper ni snälla tjejer & killar henne...?

tack på förhand Karinagumman
    lille underbare Oskar är här.. mammas favorit...
  • Svar på tråden lite frågor ang flytt utomlands..
  • karinagumman

Puffar... vet som sagt att ni finns där...

lille underbare Oskar är här.. mammas favorit...
  • Wagram

Jag tror att hon skulle fa fler svar om hon stallde fragorna har istallet. Nagon e-mailadress har jag inte lust att ge ut, men svara pa fragor gor jag garna.

• Simba3

Hej Kitty Shark!

Det är Lina som skriver, visst kan jag lägga ut frågorna här om du vill det:) Vore glad för svar så snart som möjligt

Mvh Lina

Frågor till undersökningen flytta utomlands

1.       Ålder på personen/personerna som flyttat?

2.       Hur många år har du/ni bott utomlands?

3.       Vart bor ni land/stad?

4.       Anledning till att du/ni flyttade?

5.       Varför valde du/ni det landet?

6.       Hur lång tid gick det från att du/ni tog beslutet att flytta till själva flytten?

7.       Har du/ni besökt landet innan du flyttade dit?

8.       Hur lång tid tog det att anpassa sig till det nya landet och dess kultur?

a)      1-3 månader

b)      4-8 månader

c)       Ett år eller mer

9.       Vad är ditt tips eller råd till den som funderar på att flytta utomlands.

10.   Vad är det bästa/sämsta med att ha flyttat utomlands?

• Simba3

Hej alla därute, nu har jag fått mina svar jag behöver!

/Lina

Svar på tråden lite frågor ang flytt utomlands..