• Acelise

Känner du dig också ensam som föräldraledig?

Har en 9-veckors son som är frisk, underbar och vackrast i världen.

Bor bra, är frisk själv, har en underbar sambo som jobbar och vänner och familj.
    Ändå vaknar jag varje morgon med en klump i magen..
    Om jag inte har planerat att träffa någon på fika eller så den dagen, så känner jag mig nästan ångestfylld att jag ska vara ensam hemma med min son hela dagen. Blir så osäker på allt jag gör, att jag ska hålla honom nöjd och glad i 12 timmar, att jag inte har någon vuxen kontakt...
    Ja, allt.
    Någon annan som känner igen sig?
    Jag går ut och promenerar och allt sånt (går inte i affärer dock, sonen hatar det och skriker direkt i vagnen), men ändå...
    Räknar timmarna tills min sambo ska komma hem på kvällen...
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-19 11:28
    Tilläggskommentar av TS " DE HELIGA BUDORDEN"

1) This too shall pass
    2) Du skall icke döma dig själv
    3) Du skall icke tro blint på andra mammors klämkäcka statusuppdateringar
    4) Du skall äta minst ett paket ballerina-kex om dagen
    5) Du skall inte känna dig tvingad att ha sex under tiden du ammar.
    6.) Du skall icke dräpa din man - även om lusten faller på när han är oförstående om det hårda mammajobbet.
    7.) Du skall dräpa mammor som kvittrar om hur underbart mammalivet är och hur mycket dom hinner med en bebis som bara sover/är glad.
    8.) Du skall icke prova kläder du haft innan barnafödsel om du inte säkert vet att dom passar, annars är risken att du faller ihop i en ledsen liten pöl framför spegeln. Alternativt - det ser ut som en påse bajs.
    9. du skall inga andra trådar hava jämte denna.
    10) Du är du och du duger! Ta ingen skit!!
  • Svar på tråden Känner du dig också ensam som föräldraledig?
  • Jaramla

ja, klart vi måste hitta nåt som funkar för alla! finns det några andra slutna forum som är lite mer överskådliga?

jag kan regga en fejk-FB åt dig annars mmaria - du ska få heta Balle Rina och bo på en perfekt strand i västindien - jag skickar inlogg :)

• mmaria

Hahaha! Balle Rina! Thats me! Hur visste du detta? Jag som har gjort allt för att dölja mitt sanna jag!

Jag vill inte sabba era Facebook-planer förstås. Samtidigt kan jag ju inte leva utan er har jag insett. Jag ska använda min master brain ( det finns ytterst sällsynta tillfällen när det liksom glimmar till däruppe i hjärnklutten) och tänka ut nåt fiffigt sätt att joina er på Fejjan. I'll be back gurlfriends!

Ni är verkligen extraordinärt underbara!

• kallevallevanna
    mmaria skrev 2012-07-09 03:49:15 följande:
    Hahaha! Balle Rina! Thats me! Hur visste du detta? Jag som har gjort allt för att dölja mitt sanna jag!
    Jag vill inte sabba era Facebook-planer förstås. Samtidigt kan jag ju inte leva utan er har jag insett. Jag ska använda min master brain ( det finns ytterst sällsynta tillfällen när det liksom glimmar till däruppe i hjärnklutten) och tänka ut nåt fiffigt sätt att joina er på Fejjan. I'll be back gurlfriends!
    Underbart att läsa!!
  • Lavish

Suck, ja just nu känns det lite segt.

Sonen är 14 mån, och jag ska vara hemma till augusti innan pappan tar över. Just nu är ÖF stängt, och många vi känner bortresta. Visst har vi folk vi träffar, men bara på helgerna eftersom de inte bor här. Lämnar mig med ett antal veckor att sysselsätta oss 5 dagar i veckan. Och på lekplatserna här finns inga barn

• Toppen9

Förlåt Florcita men vi har hängt här sen tråden startade för mer än två år sedan så vi i "kärngruppen" har lärt känna varandra väl och håller på att gå över till Facebook istället men du kanske kan starta en ny tråd?
    Kram

• loudnfast

jaaaaa jag är alltid ensam...suck...

• Pollyanna
    mmaria skrev 2012-07-09 03:49:15 följande:
    Och på fejjan längtar vi något grymt efter dig!!! Så kom ut ur garderoben som Balle Rina eller kanske Maria Svensson eller något annat som passar dig... gå igenom allt säkerhetsjox så att du döljer det mesta om dig och se sedan till att höra av dig. FORT!!! Grubbla inte för länge på detta!! Saknar dig redan!!

KRAMAR!!!
  • mmaria

Kolabönor!

Now its official! Balle Rina is on the Book of face. Jag ska berätta allt om mitt hemlighetsmakeri för er när jag väl har tagit mig igenom pärleporten till vår nya grupp. Jag har (förhoppningsvis) inboxat Bananflugan så inom kort borde vi kunna sammanstråla igen!

Pollyanna - tack för ditt inlägg som fick min ändalykt ur vagnen so to speak.

Vi ses snart gullhönor!

KRAM

• Lillan8212

Jag blir knäpp... får inte det till att fungera på FB.. grrr.. Fast då svävar jag ju fortfarande i anonymiteten..

• Lillan8212

Toppen9
    Jag hittat inte gruppen och länken jag fått funkar inte heller.
    Kan ifs bero på att jag inte har ngn dator just ny o kollar allt via iphonen. Ska försöka fåigång datorn under helgen..
    Kram

• Sixten1

Hej Alla Goa!
    Har inte varit inne här på evigheter känns det som. Någon som minns mig?
    Ser att ni nu går över till FB och det är nog mycket pga fb som jag inte varit här så mycket.
    Jag fastnar så lätt här inne och läser en massa strunt som skrivs på andra sidor så därför är jag här allt mindre och mindre.
    Dålig på att skriva här har jag också blivit av den anledningen.....
    Hoppas att ni förstår mitt lätt förvirrade resonemang.

EGO: Börjar jobba på måndag efter 5 veckors semester och ska då ha nya arbetsuppgifter för en annan som har semester under tiden, hua, varför sa jag ja? Jag blev nog förförd av att då få lediga kvällar och helger i hela 5 veckor ska erkännas...

Hoppas att någon av er tittar in här och ser mitt meddelande, för ni ska veta att även om jag inte skrev jättemycket back in the days så läste jag och ni gav mig hopp och styrka när jag så väl behövde det.

Hoppas på att få se er på fb vore kul!
    Kram Anna

Svar på tråden Känner du dig också ensam som föräldraledig?