• 200909

Hjälp! Är jag gravid?? ska börja med pergotime imorn?

Hej!
    Hoppas att jag kan få tips från någon här.
    Jag slutade med mina p-piller för 1 år sedan och har inte lyckats bli med barn ännu. Jag har menscykel på mellan 35-40 dagar.
    Nu har vi påbörjat en fertilitetsutrdning och min man har lämnat spermaprov och jag har fått utskriven Pergotime. Tanken är att jag ska börja med Pergotime inom två dagare, alltså 5.e mensdagen.
    Problemet är det att jag nu sista veckan innan mensen har haft ömma bröst och mensvärt (molvärk) och har tänkt att jag kanske är gravid. Men så igår kom min mens, och jag tänkte inte mer på det. Dock så testade jag mig idag och får en super super super svag sträck med Aco.s grav.test.
    Jag är sååååå trött på att bli besviken hela tiden och jag måste veta om jag är gravid, annars kan jag inte börja med min Pergotime denna månaden.
    Jag börjar tro att jag inbildar mig, hur orkar ni andra att kämpa på???

• Svar på tråden Hjälp! Är jag gravid?? ska börja med pergotime imorn?
  • jayne doe

Ring din läkare, ni kan kolla hcg-halten med blodprov. Du ska absolut inte ta Pergo innan ni vet hur det ligger till.

• 200909

Men kan man få sin mens trots att man är gravid?
    Men får barnmorskan svar på blodprovet direkt?

• jayne doe

Ja man kan få blödningar när man skulle haft mens trots att man är gravid, det är inte alls ovanligt.

Tyvärr tror jag inte man får svar samma dag.

Men du måste verkligen prata med läkaren om det här. Man ska absolut inte ta pergo när man är gravid.

Har du testat med fler test?

• MyPrecious

Min svärmr hade "mens" som vanligt hela sin graviditet med min sambos lillasyster som idag är 21 år gammal...... Kolla upp till 100 procent innan du börjar med några som helst mediciner:)

• Fawlty Towers

Jag blödde från och till under två veckor direkt efter mitt plus. Visste varken ut eller in och beställde tid för hcg-prov. Du ska lämna två prov med två dagars mellanrum, då ser man om halten stiger som den ska.

I mitt fall gick det jättebra, trots blödningarna. Förra veckan var jag på vul och såg hjärtat slå och idag gick jag in i vecka 9. Hoppet finns absolut, håller tummarna för dig!

Svar på tråden Hjälp! Är jag gravid?? ska börja med pergotime imorn?