När barn har slagit i munnen/tänderna ska man alltid kontakta tandläkaren fast de inte gjorde sig illa.
Vet inte riktigt varför jag skriver här. Vill väl upplysa alla om att det är viktigt att om ens barn slår i munnen/tänderna ska man alltid kontakta tandläkaren för att få det dokumenterat fast de inte gjort sig "illa".
Jag själv hade ingen anning om detta förs vi gick på en första hjälpen kurs för småbarn.
Min dotter har precis lärt sig gå och skulle igår "springa" till mig, då tappar hon balansen och ramlar rätt ner i golvet med nappen i munnen. Hon blödde en kort stund och när vi kolla så hade hon inte skadat sig allvarligt. När jag prata med sjukvårdsupplysningen så sa de att det inte var någon fara och att det var jätte vanligt. Jag fråga om jag skulle kontakta tandläkaren men de sa att det inte behövdes men så idag ringde jag ändå dit och de sa att jag skulle komma så att det fanns i hennes journal.
Det är viktigt att det finns dokumenterat för att ett slag/fall kan skada de permanenta tänderna och när dessa väl kommer och det uppståt en skada kan man få ersättning för detta.
Lite info så här på natten