• Preface

BF på fredag och NU kommer paniken!!

Just nu känner jag att jag inte riktigt vet vad jag ska ta mig till.
    I början av den här graviditeten var jag jättenervös inför förlossningen, men den rädslan dämpades med tiden och jag blev jävligt pepp inför hela grejen.

Nu har jag suttit här på familjeliv i nio månader och pratat om slem, förvärkar och allt möjligt. Folk har nästan alltid varit söta och rara när jag har frågat de mest fåniga saker, vilket gör att jag nu lägger in detta inlägg i hopp om att bli "uppeppad" igen.

2 dagar kvar och nu känner jag PANIK!!
    Jag kan inte förstå hur jag har trott att jag klarar av att föda barn!? Det känns fullkomligt ologiskt att klämma ut en jättemelon ur muttan...
    Jag har dessutom beslutat för att bara hålla mig till lustgas och sen alternativa smärtlindringsmetoder då jag har en rejäl fobi för att "få in" saker i kroppen (så som läkemedel).

Hur ska detta gå? Jag vill inte längre......

• Svar på tråden BF på fredag och NU kommer paniken!!
  • AannaH

okej..hoppas den snart vill komma till dig/er då. Lycka till

Robin -97 Nemo -05
  • xbumbix

väntar gör jag med har varit lugn genom hela graviditeten men nu kommer rädslan att inte klara förlossningen å att bli mamma allt på en gång

• Preface
    xbumbix skrev 2009-07-13 22:20:48 följande:
    väntar gör jag med har varit lugn genom hela graviditeten men nu kommer rädslan att inte klara förlossningen å att bli mamma allt på en gång
    Jag vet, allt känns apjobbigt =/
  • xbumbix

å inte nog med min rädsla så har jag hopplöst jobbiga förvärkan har redan åkt in 2 gånger för falsk alarm å har bf onsdag nästa vecka nää ska nog försöka sova nu e dö trött kan ju inte sova nu för tiden

• Preface
    xbumbix skrev 2009-07-13 22:26:22 följande:
    å inte nog med min rädsla så har jag hopplöst jobbiga förvärkan har redan åkt in 2 gånger för falsk alarm å har bf onsdag nästa vecka nää ska nog försöka sova nu e dö trött kan ju inte sova nu för tiden
    Nä, jag har redan slutat med mina sovförsök. Är så trött på att ligga och vrida och vända på allt om förlossning, smärtlindring och annat mys...
    Så här sitts det uppe halva nätterna och småhoppas på att känna av något över huvudtaget (inte ens en sd på ÅR(!!), eller en vecka i alla fall)

4 dagar över tiden och jag vill slita hårtussar...
  • xbumbix
    Preface skrev 2009-07-13 22:30:21 följande:
    Nä, jag har redan slutat med mina sovförsök. Är så trött på att ligga och vrida och vända på allt om förlossning, smärtlindring och annat mys...Så här sitts det uppe halva nätterna och småhoppas på att känna av något över huvudtaget (inte ens en sd på ÅR(!!), eller en vecka i alla fall)4 dagar över tiden och jag vill slita hårtussar...
    var e sanningen i alla filmer där de verkar va jätte lätt å va gravid å så vips går vattnet å så fort man kommit in på sjukhuset så har man en bebi
  • Messy

Oooo jag håller alla tummar jag har för dig.....O du... du ska se att de kommer gå fin fint, jag har sj fött 4st små pojkar o é nu i ca v 23 me mitt 5:e allt me graviditeten o förlossningen har sin charm o värda alla sina hundradelar ska jag säga dig, Inte för att detta é te din tröst kanske men har aldrig direkt varit förlossningsrädd lite me nr:4 kanske men denna gången é de hel sjukt ska börja hos en aurora i aug se om de kan hjälpa mig. Jag tror jag é mest rädd för de ska gå fort smärtan klarar vi..Har du inte redn fått nu så läs detta o peppa dig sj....du kommer o klara detta fin fint allt kommer gå bra du é stark o bm hjälper dig me de som behövs men sova é nästan a-o i detta sammanhanget. så sätt jag sov inte en blund på 11 dagar innan jag födde min fjärde pojk ja kom in som ja du kan tänka dig sj men herre va jag sov efter tillsammans me min nya bebis =) Massa lycko kramar te dig!

• Preface

Det har gått fint :)
    Tisdags förra veckan fick vi en liten Edgar, 19 dagar för sent, men ändå!! ;)

• Kajsa86
    Preface skrev 2009-08-04 13:23:30 följande:
    Det har gått fint :)Tisdags förra veckan fick vi en liten Edgar, 19 dagar för sent, men ändå!! ;)
    Åh, så mysigt! GRATTIS Måste få fråga.. hur upplevde du förlossningen sen?
  • AannaH
    Preface skrev 2009-08-04 13:23:30 följande:
    Det har gått fint :) Tisdags förra veckan fick vi en liten Edgar, 19 dagar för sent, men ändå!! ;)
    Grattis......
    Robin -97 Nemo -05
  • Preface
    Kajsa86 skrev 2009-08-04 18:11:31 följande:
    Åh, så mysigt! GRATTIS Måste få fråga.. hur upplevde du förlossningen sen?
    Den gick inte långsamt i alla fall som jag trodde. Det hela tog väl allt som allt 12 timmar.
    Så länge jag bara hade fått gel och hinnorna var sprängda tyckte jag att förlossningen gick fint, men sen när de satte in värkstimulerande kände jag att jag förlorade kontrollen totalt. Det blev liksom så överväldigande så fort. Det tog nog bara 20 minuter efter att de hade satt dropp (öppen 4 cm) tills jag hade öppnat mig fullt. Horribelt.....
    Allt slutade i alla fall med 5 barnmorskor, en läkare, ett sneklipp och en jättebebis.

Slutet gott, allting gott ;)
  • Messy

Oj 19dagar över shit ja har 13 som längst o de va jobbigt...
    Ett stort Grattis till er son....Ville kika in nu efter o se hur de hade gått, de é alltid skoj!...

• Preface
    Messy skrev 2009-08-09 02:46:26 följande:
    Oj 19dagar över shit ja har 13 som längst o de va jobbigt... Ett stort Grattis till er son....Ville kika in nu efter o se hur de hade gått, de é alltid skoj!...
    Tack så jättemycket!
    13 dagar är nog inte mindre slitit precis. det var runt tvåveckors sträcket som jag började förlora hoppet om att det fanns något barn över huvudtaget så de sista dagarna gick jag mest och lådsades att jag inte var gravid alls :D
Svar på tråden BF på fredag och NU kommer paniken!!