• nausika

mår toppen, men dagarna efter bf tickar på

Hej,
    Andra där ute som väntar och väntar (eller väntat och väntat) på bebis. Hade bf för en vecka sedan. Ska på undersökning imorgon. Jag mår toppen och hoppas att bebis också gör det. Sover gott och hade i alla fall för en vecka sedan perfekta värden. Känner ni till om man blir igångsatt bara för att det är äd - även om man är vid god hälsa? Hur länge har ni hört talas om att man kan vänta med igångsättning på äd-bebisar?

(Bebis made at Reprofit... bf 1/7

• Svar på tråden mår toppen, men dagarna efter bf tickar på
  • entjej

Har egentligen ingen aning men jag tror i varje fall inte de gör skillnad på grav. om det är äggdonation eller inte. Varför skulle de göra det? Tror de sätter igång en ifall man gått två veckor över tiden. En anledning är att moderkakan kan börja fungera sämre. De håller ju koll på detta.

• Bette

Hej,

Man får gå en vecka över tiden och sedan skall de sätta igång förlossningen. Väntar ÄD bebis den 6/12, det blir en pojke.

Bette

• Vitsippa65

Jag tror inte att det är samma i alla landsting. Jag är också gravid med hjälp av ÄD men på min SpecMVC finns inget "ska" sätta igång efter en vecka över tiden! Beror nog helt på de individuella förutsättningarna och vilken praxis man har där just du bor. Hoppas det redan är igång eller kommer igång snart - lycka till entjej!

• Tracy

Jag gick ungefär 10 dagar över tiden, sedan blev jag igångsatt. Bebisen mådde toppen, men jag började visa tecken på havandeskapsförgiftning, så efter diskussioner så beslutade vi gemensamt att försöka sätta igång det. Det kändes jättebra då, var så trött på att vänta.. Men till mig sa det att det inte var någon skillnad annars - jag tror inte de låter nån gå mer än 14 dagar över. Men det kan vara lite olika från sjukhus till sjukhus har jag hört.

Svar på tråden mår toppen, men dagarna efter bf tickar på