• simonsmammiz

förlossning/snart ska h*n ut?!

jag kan inte fatta att snart ska ännu en bebis ut, (min 2:a) ... jag hade en hemsk förlossning första ggr så jag har gått på aurora samtal, och har kännt mej hyffsat lugn o säker.. men nu är det bara 26 dagar kvar och jag börjar få panik, undrar hur dt ska gå att klämma ut en till , är rädd att edan inte ska ta och vill bara rymma från allt... hur ska jag klara av detta... någon som känner samma//orolig gravid

• Svar på tråden förlossning/snart ska h*n ut?!
  • Miraklet09

ah ja känner extrem ångest ju närmare det närmar sig nu
    dock första grav..
    ska prata med vanlig bm imorogn bedömma rädlslan
    jag gråter av tanken bara nu och under morgondagen komme ja nog
    skaka av ångest :(
    ska gå dit själv

E
  • xenaa

Japp jag vet hur du kännwr dig. Gick med på aurorasamtal pga rädsla.
    Fick tillslut komma till en läkare för att snacka om igångsätning, och hon tyckte att vi skulle göra ett UL för att se hur stor barnet var. Ist satte de igång mig för att barnet hade för lite fostervatten där inne.
    De var lite skrämmande om något.

Trots min rädsla gick de bra, bättr eän med första.

♥ Leo - o7 ★ Maximilian - o9♥ varmchocklad.blogg.se
  • April Mamma

Jag har bf på lördag =) 2 barnet..

Min första förlossning slutade inte så bra, men jag försöker att inte tänka på det..tänker att alla förlossningar är så olika..jag tog Eda sits, himmelriket men det gjorde att mina värkar blev svaga så det blev sugklocka vilket gjorde att jag brast sönder mycket o förlorade massor av blod...så jag tänkte försöka utan eda...men vette sjutton om det går =)

• April Mamma
    xenaa skrev 2009-06-29 22:02:06 följande:
    Japp jag vet hur du kännwr dig. Gick med på aurorasamtal pga rädsla. Fick tillslut komma till en läkare för att snacka om igångsätning, och hon tyckte att vi skulle göra ett UL för att se hur stor barnet var. Ist satte de igång mig för att barnet hade för lite fostervatten där inne. De var lite skrämmande om något. Trots min rädsla gick de bra, bättr eän med första.
    Hur känns det att bli igångsatt? Mycket ondare än när det kommer igång av sig själv?
  • brownie79

Jag har 28 dagar kvar. Detta är min första graviditet. Jag var så himla rädd för flera år sedan men nu som äldre och gravid förstår jag inte varför jag helt har släppt rädslan och väljer istället att ta det som det kommer. Jag försöker att inte tänka på förlossningen som något hemskt, även om jag vet att det innebär mkt smärta. Jag har varit med om tre förlossningar där jag varit med på (och vittnat). Den första förlossningen var jag med på redan som 16-åring. Som tonåring har det varit ett skräckscenario att ens drömma om sig själv som gravid (vilket jag har gjort flera gånger).

Jag vet inte hur jag kommer att känna ju närmare man kommer förlossningen, men man längtar ju samtidigt så mkt till att det ska vara över och att man ska få hålla sitt barn i sin famn. Det kanske är det som gör att man ändå kan välja bort rädslan. Har sett hur och hört hur förlossningsrädda har klarat sig igenom en förlossning iaf så ibland tror jag att man bara inbillar sig att det ska bli svårare än vad det bli i själva verket.

Frågan är väl lite vad som hände dig, TS, vid din första förlossning eftersom du upplevde den som så hemsk?

• xenaa
    April Mamma skrev 2009-06-29 22:03:58 följande:
    Hur känns det att bli igångsatt? Mycket ondare än när det kommer igång av sig själv?
    Alltså ja, värkarna blev mkt intensiva ja, MEN jag tar en igångsättning och föder som jag födde andra gången än att låta de starta av sig själv och riskera att de blir lååångdraget igen.

Men här ska vi ändå inte ha fler barn=)

Men det gick snabbt måste jag säga
  • April Mamma
    xenaa skrev 2009-06-29 22:14:09 följande:
    Alltså ja, värkarna blev mkt intensiva ja, MEN jag tar en igångsättning och föder som jag födde andra gången än att låta de starta av sig själv och riskera att de blir lååångdraget igen. Men här ska vi ändå inte ha fler barn=) Men det gick snabbt måste jag säga
    Ok,tack för ditt svar....Jag ska på samtal på tors om ev igångsättning då mitt första barn var stort..Men jag känner mig lite skraj inför att sättas igång...hann du få nån bedövning osv?
  • xenaa
    April Mamma skrev 2009-06-29 22:16:28 följande:
    Ok,tack för ditt svar....Jag ska på samtal på tors om ev igångsättning då mitt första barn var stort..Men jag känner mig lite skraj inför att sättas igång...hann du få nån bedövning osv?
    Hann inte få någon bedövning. Ville ha EDA Men narkosläkaren dröjde och när han väl kom och satte den sa jag flera gånger att de tryckte ner men de hade precis känt och jag var bara öppen 7 cm så inte riktigt redo än. Men när han satte slangen blev de typ värre Bm kände och opps då var jag helt öppen så inget medel hann sprutas in.

Det gick lite snabb mot slutet men jag tyckte ändå att det var bätre än med mitt första barn
Svar på tråden förlossning/snart ska h*n ut?!