Kl. 11.50 den 12/4 snittades lille Thor ut och skrek på en gång enligt min sambo. Han vägde 1900 gram, liten för sin ålder, och var 44 cm lång. Direkt ned till BIVA där han fick cpap, syrgas, glukos, antibiotika och värmemadrass.
Första gången jag fick se min son var på de bilder min sambo skrivit ut, som personalen på BIVA tog. Jag låg på IVA i 7 timmar, sedan fick jag åka vidare till en medicinsk eftervårdsavdelning. Där fick även jag antibiotika och efter ytterligare 2 timmar fick jag permis så att jag kunde träffa min lille prins. Han var mycket tagen, men sondmatades och klarade av att äta hela 5 ml varannan timme. Cpap:en hade han i 4 dygn, och efter det endast syrgas. Glukosen minskade allteftersom han började äta större måltider och efter 11 dagar på BIVA så blev han av med även den. Efter 2 veckor hade han endast värmemadrassen, sonden och ett apnélarm, då fick vi äntligen ta honom till det Patienthotell som jag och sambon bodde på. Efter ytterligare en vecka så blev vi utskrivna till hemsjukvård, men även den slapp han efter 6 dagar. Det gick i raketfart de sista 2 veckorna och nu äter han hela 160 ml per måltid, med flaska, och är hur nöjd som helst
Den 12/6 blir han två månader, och idag väger han 3475 gram och är 52 cm lång.