• Mystic noblesse

Mercedes 250 eller audi kombi?

Vi funderar på att byta bil under sommaren och vill då ha en kombibil som är rymlig. Som får kosta runt 15000. Vi funderar på en audikombi runt årsm 96 eller en merca 250 kombi. Vilken är rymligast tro? För i januari får vi tillökning. Bilen vi har nu kommer inte att fungera för oss. Det är en saab 900 -96. Och sambon är ganska lång så vi får bara plats med en stol ibak på den.

Tips och råd vore snällt.

• Svar på tråden Mercedes 250 eller audi kombi?
  • Rabarbapuppa

Min far hade en Audi A6 Avant 96'a och den upplevde vi som mycket rymlig.
    Jag har själv en S6 Avant, en 97'a (samma kaross) och jag måste säga att den verkligen är det, speciellt om man fäller baksäte o så. Har haft mycket användning av kombi-utrymmet.

Merca har jag inte lika stor erfarenhet av tyvärr, så jag kanske inte borde kommenterat, men som sagt, mycket nöjd med äldre A6.

/Puppa

• Mystic noblesse

Tack så mycket för svar {#lang_emotions_smile} Utrymmet spelar ju en stor roll eftersom vi ska ha 2 bilbarnstolar i baksätet. Dessutom e sambon ganska lång och behöver mycket plats för benen...

• Mystic noblesse

Alltså är det ingen här som har eller har haft en merca 250?

• mickepicke

Mercan är jättestor, audin är mer normalstor. Kollat på Opel Omega?

• Mystic noblesse

Nej och vi vill inte ha opel heller. Det är inget för oss. Gör absolut inget att mercan är stor eftersom vi ska ändå ha 2 bilbarnsstolar och barnvagn i bilen Så mercan låter ju helt klart bäst just nu...

• mickepicke

Nej, jag förstod det som att ni ville ha en stor bil. Därför föreslog jag omegan. (större än mercan)

• mickepicke

Nej, jag förstod det som att ni ville ha en stor bil. Därför föreslog jag omegan. (större än mercan)

• Mystic noblesse

Ah okej. Kanske ska få sambon att tänka om då....

• mona83

en ford mondeo kombi är inget för er?

Har en mondeo-96 och har gott om plats för 2 stolar och en syskonvagn i bagaget.

Var ju inte det ni frågade efter iofs. men ett tips

• guldnos

har en audi s6 avant ( samma kaross som a6 som tidigare skrevs) o vi får jättebra plats i den speciellt med tanke på att min man är väldigt lång så han sitter väldigt bra i den bilen

Svar på tråden Mercedes 250 eller audi kombi?