• nänänä

Vad jag är avundsjuk

Ja, vad avundsjuk jag är på er hemmaföräldrar som kan vara hemma och ta hand om era barn själva.
    Än så länge är ju jag det också och ska var hemma i nästan 1,5 år till. Har då varit hemma i 3 år och 8 månader med mina 2 barn.
    Jag har en sådan ångest redan när jag vet att jag måste börja jobba och lämna det bästa jag har på dagis nästa höst.
    Andra som känner som jag?

• Svar på tråden Vad jag är avundsjuk
  • lövet2

På 1½ år hinner det hända mycket! Kanske om du räknar och räknar igen, att det finns en möjlighet? Många räknar bara på minskade inkomster, och glömmer alla minskade utgifter det blir ...

Well, I guess that describes me pretty good ...
  • pigglet

Förstår känslan, jag kan inte tänka mig hur det ska kännas att lämna den yngsta när den dagen kommer, och börja "jobb-dagis-livet". Jag/min man har varit hemma i snart 7 år...

Hur lite skulle du behöva jobba då? Om båda jobbar 75%? Du 50%? Kan du hitta ett jobb med kvällar /helger och ni klarar er på det?

Själv hoppas jag kunna hitta ett jobb på ca 50%. Helst mellan typ 9-13, så jag är hemma och kan skicka iväg de äldre till skolan och vara hemma när de kommer hem. Om min man kan vara ledig 1 dag/vecka dessutom så blir det inte så mycket tid på dagis. Kanske jag kan jobba lite längre den dagen? Ja, man kan ju drömma lite i alla fall... får väl se hur det blir...

• Eka80

Känner igen mig i det du skriver. Jag har otrolig jobbångest. Stod och diskade idag och plötsligt kom det över mig att jag måste börja jobba om ett halvår ungefär, har då bara vart hemma i ett år :( Jag vill verkligen inte jobba och lämna sonen på dagis redan om ett halvår. Usch. Tror åtminstone jag ska försöka få gå ner till 80 procent eller nåt så kanske det känns bättre... *suck*

• nänänä

lövet2, ja mycket kan ju hända på 1,5 år. kanske skaffar en bebis till eller karln kanske vinner pengar eller får tag i ett bättre betalt jobb...... elelr annat.

älsklingsbarn och Eka80, jag ska max jobba 75% när det blir dags. karln min jobbar
    olika tider, helger och med lediga dagar emellanåt, så hoppas inte att de behöver vara så långa dagar på dagis.

Svar på tråden Vad jag är avundsjuk