• Saridh

Erfarenhet av Akta Graco DuoLogic 2?

Hej!

Finns det någon som har/haft bilbarnstolen Akta Graco DuoLogic 2?
    Fördelar och nackdelar??

Har nämligen fått en sådan av svärfar. Så jag vill veta lite vad vi fått för något :) Har kollat Aktas hemsida och vet vad som står där, men hur är den i verkligheten?

• Svar på tråden Erfarenhet av Akta Graco DuoLogic 2?
  • Saridh
    Finesse skrev 2009-04-28 23:07:05 följande:
    ts: det var riktigt snällt eftersom den där stolen är väldigt dyr. men det ni måste tänka på (som oxå var ett skäl varför vi sålde den) är att den bara är godkänd upptill 18 kg.. det låter kanske mkt men om ni vill att ert barn ska sitta bakåtvänd till 4-5 års ålder så kanske den vikten passeras. Vi ville ha en stol som är godkänd till 25 kg, våran dotter väger redan snart 12 kg och är 1 år 1:an funkade alldeles utmärkt under dom månaderna vi hade den.. men jag tror att den skulle bli alldeles förtrång om man satte en 3-åring i den.. sen skulle det inte bli speciellt mkt benutrymme, speciellt inte eftersom vi satte fast stolen med isofixfästen så måste stolen vara mot sätet..
    Ja, han är väldigt snäll svärfar. Och som anställd hon folksam är säkerhet hans grej :)
    Väldigt dyr....hur mycket kostar den?
    Ok, hade ingen koll ang vikten. Men det är klart, alla 4åringar väger ju inte lika.
  • Catti41

Vi har också en Duologic som vi är väldigt väldigt nöjda med. Troligen kommer vi behöva köpa en annan bakåtvänd stol innan killen är stor nog för att sitta framåtvänd (om vi inte slutar mata honom så mycket...) men det gör vi när det blir dags för det. Än så länge funkar Duologicen jättebra och det känns så otroligt mkt säkrare med en isofixstol än en stol man bara sätter fast med bälten och band.

• buffybus

vi har också den.. jätte nöjda.. det är jätte lätt o sätta i och ur stolen.. och det är mega super smidigt och kunna rulla den inne på ica istället för o sätta den i en kundvagn.. men man kan ju ha den i kundvagn också men som jag när jag ska snabbhandla så är det supersmidigt.. slipper kundvagnen och slipper bryta armen..

såg att du undra va den kosta.. vår som är 1:an kosta 3000kr.. ca... men är ju en stol som funkar länge så helt klart värt pengarna...

André ska bli storebror i Juli-09
  • buffybus
    Catti41 skrev 2009-04-30 09:06:23 följande:
    Vi har också en Duologic som vi är väldigt väldigt nöjda med. Troligen kommer vi behöva köpa en annan bakåtvänd stol innan killen är stor nog för att sitta framåtvänd (om vi inte slutar mata honom så mycket...) men det gör vi när det blir dags för det. Än så länge funkar Duologicen jättebra och det känns så otroligt mkt säkrare med en isofixstol än en stol man bara sätter fast med bälten och band.
    håller med dig om isofixen.. det va en av anledningarna till att vi valde den.. isofix är ju det bästa i säkerhet
    André ska bli storebror i Juli-09
  • Linn Daggert

vet inte om vi har en 1:a eller 2:a, men den går att använda med eller utan bas.
    En fördel tycker jag är att det finns tre lägen på stolen, så barnet slipper sitta upprätt om det t.ex.vill sova:)

• Saridh

Tack för alla svar! Låter som att det är en bra stol vi fått. Blev lite nojjig först, jag brukar vilja vara med å välja själv :)

• Lille Fi

Vi har en me o är jätte nöjda. dock kommer vi nog få köpa en ny stol, har en tung gosse

Jag tycker att själva stolen är klumpig att bära men då finns de ju hjul o handtag!

Men jag har bara positivt att säga om den. O ha bara stolen utan bas va inga problem, likaså att sätta i stolen i basen.

• milboo

Det passar utmärk i Passaten. Har en Passat kombi och den passar super.

• Joico
    milboo skrev 2010-07-28 13:10:18 följande:
    Det passar utmärk i Passaten. Har en Passat kombi och den passar super.
    Haha ja svar bättre sent än aldrig
Svar på tråden Erfarenhet av Akta Graco DuoLogic 2?