Hjälp mot förlossningsrädsla?
Jag behöver tips och stöd från er som kommit över eller åtminstone känner er lite mindre rädda inför förlossningen. Har haft samtal med auroraBM, men det enda konkreta tips jag fått är att träna andning, vilket inte hjälper mig. Igår var jag hos läkaren för att diskutera snitt som inte blev beviljat eftersom ?vi gör inga snitt tidigare än några dagar innan bf, och då kan du ha hunnit föda iaf?. Hon rådde mig istället att sluta tänka på förlossningen helt och komma tillbaka om 3 veckor. Är då i v 38+0.
Detta känns som en omöjlighet iom att det är så kort tid kvar och jag kan inte tänka på något annat. Känner stort behov av att bearbeta detta. Jag vill så gärna kunna slappna av och glädjas dessa sista veckor, som det är nu kan jag inte ens föreställa mig att det kommer ett barn efter allt detta.
Har ni några tips på vad jag kan göra för att hjälpa mig själv? Vad brukar man prata om hos auroran? Det enda jag gjort är att gå igenom min tidigare förlossning, men inte tittat framåt på kommande förlossning. Ni som gjort sk förlossningsplanering, har det hjälpt er och vad har ingått? Ni som fått snitt beviljat, när har ni fått besked och när har snittet gjorts?