• pilluta

När vet jag att det är dax????

Jag e så nervös, nu är det bara 8 dagar kvar till BF. Hur F*N vet jag när det är dax att åka in? Vet så mycket att om vattnet går är det dax. Men har så mycket värkar nu, stark mensvärk typ, hela dagarna. NÄR?????

• Svar på tråden När vet jag att det är dax????
  • emmsan123

Man känner igen en riktig värk, det är skillnad på en riktig och på förvärkar. Jag tänkte också att det skulle vara svårt att veta när det var dags, men det var tydligt Jag hade också jättemycket förvärkar på slutet, hela tiden, men när den där värken kom, så kände jag på en gång att det var annorlunda styrka i den!

Min finaste, Oskar 060329, lillebror Viktor väntas, BF 090614
  • pilluta

okej, så när det gör så ont att jag börjar gråta eller inte kan stå upp, och det gör så några gånger med korta mellan rum då pratar vi "dax att åka"???=)

• hannizen

Jag hade lite mensvärk kände det som,trodde inte något var på gång.. Min mamma sa jag borde undersöka mig.. Jag var öppen 5 centimer! Jag visste ju ingenting.. Trodde det skulle göra så ont så jag inte kunde andas..

• pilluta

men lite så känner jag oxå Har till och med så ont när jag ska kissa att jag måste hå¨lla i något för att det inte ska göra så ont. Va inne i förrgår och då hade dessa värkar precis börjat sätta igång och det håller fortfarande på konstant och har inte direkt avtagit utan snarare tvärtom, de har blivit värre=(

• snitte

Även om vattnet går kan det dröja innan värkarna sätter in, så man behöver inte åka in bara för att vattnet har gått.. jag väntar första barnet så jag kan tyvär inte ge något bra tips på hur det känns.. är själv orolig för att inte fatta...

• hannizen

pilluta skrev 2009-02-19 21:50:46 följande:

men lite så känner jag oxå Har till och med så ont när jag ska kissa att jag måste hå¨lla i något för att det inte ska göra så ont. Va inne i förrgår och då hade dessa värkar precis börjat sätta igång och det håller fortfarande på konstant och har inte direkt avtagit utan snarare tvärtom, de har blivit värre=(
    Jag kan bara råda dig till att ringa till kvinnokliniken och ringa dom om råd.. Antagligen kommer du att få åka in idag redan..
  • emmsan123

Ja, om det är såpass ont du har, så ring och prata med förlossningen eller liknande. Det är väl bättre att kolla en gång för mycket.

Min finaste, Oskar 060329, lillebror Viktor väntas, BF 090614
Svar på tråden När vet jag att det är dax????