Du som blev igångsatt och fött fler barn efter!
Jag blev själv igångsatt i v.39 +3 för mitt höga blt påverkade min son för mycket!
Det var inte direkt någon mysig historia och det var en långdragen förlossning på över 14 timmar utan eda bedövning för när jag väl skulle få den började krystvärkarna!
Jag är livrädd för att behöva blir igångsatt igen och behöva ligga i den jävla sängen med fruktansvärda värkar lika länge igen, sist hade jag krystvärkar i 2 timmar. Till slut var jag så trött/utmattad att jag bara låg och grät att ungen får stanna där för jag kan inte trycka mer!
Skulle gärna vilja höra om er som blivit igångsatta vid första förlossningen, hur var nummer 2? Var den lika långdragen? Blev du igångsatt andra gången också?
Denna gången har jag högt blt redan från början av graviditeten och det gör mig ju inte direkt lugn eftersom blt var anledningen till igångsättningen sist...
Nu är jag ju fortfarande väldigt tidigt gravid än så länge, men jag är ju inte direkt mindre nervös för det vill jag lova... Jag tänker fan inte på annat!