Tycker hela barnbidraget innebär för mycket ansvar för en 13-åring. Visserligen är det väldigt individuellt och vissa kan redan tidigt ta väldigt mycket ansvar, men hela barnbidraget anser jag i de allra flesta fall vara på tok för mycket pengar. Det är inte meningen att de ska "slösa" bort över tusen spänn på en massa trams... typ. Dessutom blir det i de allra flesta fall ändå så att föräldrarna får stå för allt viktigt, tex kläder, kanske tom hygienartiklar som schampo osv, så vad ska en 13-åring med så mycket pengar till? Jag tror att din tonåring kanske överdriver, annars tycker jag nog det är lite synd om dessa "andra".
Jag var 15-16 om jag inte minns fel när jag fick hela barnbidraget, det innebar även att jag i princip fick köpa allt själv, skor, kläder, smink och självklart även betala nöjen osv. Jag kan tycka att även det är tidigt i vissa fall, men det beror ju som sagt mycket på individen. Svårt är det ju såklart, men halva barnbidraget räcker gott och väl när de bara är 13. Det blir svårare senare kan jag tänka mig