• mysisen

förlossningsrädslan börjar infinna sig

13 dagar till bf nu. Och första natten som jag sovit dåligt var inatt, samt att jag känner att bebis är mycket vildare och jag känner ryggvärk till och från samt mera sammandragningar, som känns och spänner, men inte så att jag svimmar av smärta...

nu när det närmar sig så börjar jag bli rädd för smärtan, hur skall jag klara den osv?

Stanna hos oss lilla älskade pyret.
  • Svar på tråden förlossningsrädslan börjar infinna sig
  • SIN74

Du kommer att klara det bra. Det är både tufft och jobbigt men det är det på ett positivt sätt. Om man försöker följa kroppens eget arbete blir man häftigt förvånad över vad den klarar, vad man klarar.
    Lycka till nu med den häftigaste upplevelsen i ditt liv.

• Fru Sveden

Jag kan bara hålla med föregående "talare". Det kommer bli den coolaste upplevelse du varit med om!

Lycka till

vet ni vad det blir?

• marzieh

jag var också rädd för det+ 2 veckor övertid och jag väntade och väntade,varje kväll kände jag att nu är det dags men tyvär, han ville inte komma , så när det blev dags tänkte jag att jag kommer och svimma av smärta .jag fick värkdroppar kl 11:00 och min kära son kom 23:56. jag vill inte skrämma dig men det var som helvete ,,, men när de la honom på bröstet, då kändes rätt fantastikt . fast jag inte glömde smärta men alla kommer och klara , så att du själv blir stolt över dig själv. jag lovar....

• Cheriie

Med dottern såg jag frammemot förlossningen, längtade verkligen. Väl inne när jag fick stanna (blev hemskickad dagen innan) började jag skaka i hela kroppen, och tänkte nu är det verkligen dax, och det kommer göra ont. Då ville jag skuta upp det, men man kan ju inte göra så mycket. Det gick jätte bra för mig födde endast med hjälp av lustgas. Nu har jag drygt 5 v kavr till BF med 2:an och är mycket mer nervös inför förlossningen än jag var första gången. Trots att jag inte riktigt kommer ihåg hur jobbig smärtan var. Fast det är nog lika bra det, hehe.
    Håller med som alla har skrivit, du kommer klara det, och du kommer känna dig så otroligt stolt över dig själv och din kropp när allt är över. Man klarar såå mycket mer än man tror. Lycka till

Svar på tråden förlossningsrädslan börjar infinna sig