• knigge

förlossning och panikångestattacker!

Hej! Funderar på att skaffa barn jag och sambon..men hon är så otroligt rädd för att få en panikattack under själva förlossningen. Hon har lidit länge av PÅ. Min fråga är, kan man välja att få kejsarsnitt idag eller hur ligger det till?

• Svar på tråden förlossning och panikångestattacker!
  • Hanna o Lilla Gny

Jag tror att ni kan få kejsarsnitt av detta skäl om det är svår PA hon lider av. Ring och prata med MVC. Kanske kan någon tidigare läkare/psykolog intyga? Det finns annars mycket stöd man erbjuds under graviditeten, så att ni kanske inte behöver kejsnarnitt av det skälet. Ofta erbjuds grupper för förlossningsrädda, psykologhjälp och mycket annat. Många har förlossningsrädsla av något slag. Glöm inte att det också finns mycket smärstillande och lugnande på förlossningen :). Lycka till!

• Kärleken79

Hej

Jag vet att i varberg så tar det gärna emot de som vill ha snitt, eftersom det får pengar för det. Så om ni vill ha snitt ta er till varberg. Men ring och hör först.

• asfaltsblomman

hon kommer garanterat få snitt..
    för övrigt så är det inte speciellt troligt att få en attack under förlossningen,kroppen har nog med annat då
    jag var sälv drabbad av PÅ under en tid.

maskrosbarn
Svar på tråden förlossning och panikångestattacker!