Håller med. Födde de 2 första vaginalt, komplikationer, brasst mkt, sugklocka och är det vart lång läkningstid med underlivet och det var en plåga.
Tredje kom med planerat snitt, lätt, smidigt och enkelt.
Men vid 4:e var jag beredd att ge det en chans, ville ta revanch! Och förlosnsingne var helt underbar! samma med femte och nu längtar jag efter att föda vaginalt igen. Även om det gör jäkligt ont så är det så mäktigt!
Ulrika 76 skrev 2008-09-10 17:44:24 följande:
Jag har gjort både och. Första födde jag vaginalt, efter det blev jag så förlossningsrädd att jag grät mig igenom hela min andra graviditet. Fick kejsarsnitt beviljat i slutet av graviditeten. Efter min vaginala förlossning som var hemsk på alla sätt hade jag fruktansvärt ont och massor av problem. Efter kejsarsnittet åkte jag hem ett dygn senare. Kunde både städa bära matkassar mm mm från första dagen. Inga problem alls. Visst stramade det lite i ärret men inte farligt.Men tänk på att alla förlossningar är olika. Vare sig det är kejsarsnitt eller vaginalt.Jag är gravid för tredje gången nu och vet inte hur jag ska göra. Det är inte alls säkert att jag vill göra ett kejsarsnitt bara för att jag tyckte att det var bra förra gången. De som har en bra vaginal förlossning tycker ju att det är fantastiskt och jag skulle gärna uppleva det.