• Hamnbo

Kan jag bara vägra att föda vaginalt och få snitt??

Jag har inga barn ännu men vill otroligt gärna ha.
    Nu är det dock så att jag är hysteriskt livrädd för smärta, sjukhus, nålar, allt...precis allt som gör ont.

Vet att även kejsarsnitt gör ont men det känns mer uthärdligt. Ska tillägga att jag även är livrädd för operationer..

Men min barnlängtan väger tyngre. Men tanken på att föda vaginalt är så skrämmande så jag mår illa.

Vad jag undrar är: Kan jag bara säga att jag inte vill föda vaginalt och få snitt? Funkar det så? Dom kan ju inte tvinga mig och klämma ut ungen där nere...

• Svar på tråden Kan jag bara vägra att föda vaginalt och få snitt??
  • snuttP

Ja och jag har två snitt bakom mig plus att jag är utbildad akut uska så jag borde också vet!

Sen skrev du att man inte får bära sitt barn på flera veckor. Lagom överdrivet!

Men du jag tänker inte sno TS tråd för en sån puckad ska. TS bli inte skrämd, du kommer att få bära ditt barn.

• pulmones

och eftersom ni båda är utbildade hjärnkirurger borde ni veta att allt är inviduellt!

• Tina och Fredrik

Jag har verkligen svårt att förstå hur man kan vara rädd för förlossningen. Det är det häftigaste jag någonsin har gjort skulle göra det 100 ggr till utan problem, lite många ungar kanske=) Men som andra säger, sök hjälp nu så att du vet hur det ligger till där du bor och lycka till.

• snuttP

Problemet är att det är såååå många som tror så mycket illa om snitt.
    Ska säga dig att jag kontrade med att jag också är uska för att det inte är nåt att komma med! Som en pik, men den gick nog inte fram.

pulmones skrev 2008-09-10 17:32:06 följande:
    och eftersom ni båda är utbildade hjärnkirurger borde ni veta att allt är inviduellt!
  • pulmones

....förlåt, det var inte meningen att vara taskig:-/....

snuttP skrev 2008-09-10 17:34:09 följande: