• Stormis

Mutsy del 8

Babbeltråd för Mutsyintresserade. Välkommen att ställa en fråga eller utbyta erfarenheter. Titta gärna i FAQ-tråden innan du ställer en fråga så kanske du hittar ditt svar direkt. Välkommen

Tidigare trådar:
    Magnifika Mutsy-mammor: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m8500228.html
    Mutsy-mammor: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m13718628.html
    Del 2: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m16800510.html
    Del 3: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m20094057.html
    Del 4: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m23254786.html
    Del 5: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m26456100.html
    Del 6: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m29309304.html
    Del 7: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m32323403.html

Officiell hemsida: www.mutsy.com

Ny uppdaterad FAQ-tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m35829295.html

• Svar på tråden Mutsy del 8
  • Allimac 2004

Finns det fortfarande olika färger på chassit?
    Hittar det inte på hemsidan, tycker det är snyggare med svart eller brunt.
    Och vad är det för skillnad på de olika tygerna (cargo, college, team, joey Silver)

• Stormis
    Allimac 2004 skrev 2008-12-01 17:52:19 följande:
    Finns det fortfarande olika färger på chassit?Hittar det inte på hemsidan, tycker det är snyggare med svart eller brunt.Och vad är det för skillnad på de olika tygerna (cargo, college, team, joey Silver)
    Det är bara UR som har/haft olika färger på chassit. Joey har en liggdel likt en badbalja, själva tyget vet jag inte hur det skiljer sog från de andra, men det är ganska glatt/blankt, dvs lätt att hålla rent. Upplevde dock att dottern gled i sittdelen.
  • Allimac 2004
    Stormis skrev 2008-12-01 17:57:14 följande:
    Det är bara UR som har/haft olika färger på chassit. Joey har en liggdel likt en badbalja, själva tyget vet jag inte hur det skiljer sog från de andra, men det är ganska glatt/blankt, dvs lätt att hålla rent. Upplevde dock att dottern gled i sittdelen.
    OKay, jag är ju ute efter en UR och tycker att dom chassina (hur böjer chassi snyggt :D) är snyggast...
    Behöver bara sittdel när min kille snart fyller 1.
    undrar om de andra tygerna är mindre glidiga...tycker det är dåligt med info på hemsidan
  • Dalkulla74

Nu har jag varit till Knodd och fingrat lite på Mutsyvagnarna . Fick se provkarta med tygprover på färgerna de har. Den röda de hade var tråkigt nog mer åt roströda hållet (minns inte vilken av de två namnen det var nu).

Men är det någon som har koll..College Red eller Team Red, är någon av dessa mer tomteröd eller är båda åt det mer brända hållet och inte så tokröd som jag är ute efter ? Önskade att Sliderns röda fanns även på 4R!

En liten sak jag reagerade lite på var höjden på 4R då sittdelen var på, den var mycket lägre än jag förväntat mig. Nu är jag inte lång (1,68m) men alla pratar om hur högt iaf liggdelen sitter på chassit så jag trodde att även sittdelen skulle sitta rätt högt. Nu fick jag intrycket av att jag skulle få luta mig bakåt när man går för att kunna spana in under Sufletten. Nåja inget som jag hakar upp mig på så där .

• nyfikna mamman

jag tycker sittdelen också sitter ganska högt, men inte lika högt som superhöga liggdelen iofs. college red är inte tomteröd men den är def inte roströd... kanske mer som en gammeldags tomte :), alltså när jag tänker tomteröd tänker jag på orangerött nästan. och den här är mer bara röd, aningens mot mörkrött, men inte en bränd ton.

Vimsigt... det är så jag har uppfattat den när jag har sett den alltså.

• Dalkulla74

nyfikna mamman: Ja tomteröd var väl kanske lite fel val av mig, blev influerad av säsongen . Jag är ute efter en klarröd som slidern el som en Kronanvagnsröd. Ja jag vet inte om höjden på sittdelen, hade väl minnesbilden av då jag hade Brio duon och då tror jag nog att den satt högre upp. Men dagens vagnmode är ju mycket lägre så kanske den är hög för att vara en ny vagn .

• Lottie2008
    Svar på #113
    Har hört att de bruna /svarta chassina snabbt blir fula - repor så fort man går emot något. Vet ej då jag själv har en 4R.
  • nyfikna mamman

Dalkulla74: ok, då fattar jag. Ja, jag har ju sett kronan i rött och mutsyn i college red men jag har ingen tydlig minnesbild. Sorry, det var kanske inte så mycket hjälp. Men den är inte roströd iallafall, det vet jag :)

• Allimac 2004

Är det någon som har bilder på sin UR i sitt galler?
    Tycker man ser bättre på "Live" bilder än på hemsidan

• Stormis

Min gamla UR (brunt chassi, inte alls repigt trots ca 1,5 års användning):

• Allimac 2004

Oj jisses viken skönhet
    Varför finns det inte sånna på blocket

Är det Joey Champange?

Stormis skrev 2008-12-02 22:14:05 följande:
    Min gamla UR (brunt chassi, inte alls repigt trots ca 1,5 års användning):
    ♥ Lilla My & Harry Boy ♥
  • Jane Roe

Missade att Sjuan var död så kopierar mitt inlägg här ! :).

Hej alla kunniga !

Har precis fått hem min UR och har några kanske lätt dumma frågor ;)..

Vad lägger ni andra bärhandtagen till liggdelen ?

Passar babyskyddet BeSafe iziGo till Urban ridern ? Verkar funka till 4rider iaf.

Nu står vagnen fortfarande i lådan på golvet så önska mig lycka till att förstå mig på upp och ihopfällning ;)..

Svar på tråden Mutsy del 8