nää jag tycker INTE att du är fördomsfull, du har ett moget och genomtänkt argument för att skaffa (eller inte skaffa) familj..
Nu måste man dock vara medveten om att det inte alltid blir så som man tänkt sig, att en graviditet kan komma utan att man planerat det och när man väl står med ett plus i handen så är det inte världens enklaste sak att bara säga att man ska göra abort bara för att ekonomin inte är tillräckligt stabil.
Att börja planera och försöka skaffa barn då man lever på socialbidrag och kanske har gjort det en längre tid känns inte särskilt genomtänkt, men så får man också avväga lite var i livet man befinner sig.
är man 23 och längtar efter barn så det skär i en, men man har aldrig haft en egen inkomst, aldrig haft ett eget arbete så är det nog inte så himla moget eller smart att börja försöka skaffa barn.
Är du 35 och fortfarande inte fått några barn, har haft arbete tidigare i livet men inte just nu. Då känns det ändå som att det är mer läge att skaffa barn.. eller få barn eller hur man nu ska uttrycka det.
Märker idag att det är alldeles för många unga tjejer som skaffar barn alldeles för snart i sina relationer bara för att de längtar efter barn så mycket att de håller på att gå under, barnet ska fylla någon slags tomrum hos dem och det är DÄR jag säger NEJ.
Ett barn ska inte födas till en arbetsuppgift oavsett om det är för att ge mig kärlek, för att jag ska kunna ge kärlek till någon eller om det är för att mitt första barn ska få ett syskon / sällskap.
Man har alltid rätt att uttrycka sina åsikter, men om man är lite mer mogen och insiktsfull så lär man sig när det är läge att göra det och man lär sig använda orden på ett klokt vis, det finns olika sätt att uttrycka sina åsikter och en del människor klampar på som elefanter i glasbutiker och slår sig för bröstet för att deras åsikt måste vara rätt...
Men åter igen.. jag håller med dig och tycker INTE att du är fördomsfull