• EmelieIdaMarie

Någon mer som är 17år och planerar barn?

Jag vill gärna höra hur ni har det?
    Med boende, ekonomi, jobb och allt det där.

Vi (Jag och min pojkvän) har;
    lägenhet.
    ekonomi så att vi klarar oss tills jag fått jobb.
    killen jobbar på äldreboende.
    Jag håller på att ta körkort :) , killen börjar med snart.
    vi har stadigt förhållande (vart tillsammans 2 år och bott tillsammans 1 år). m.m.

Något mer så fråga, fast jag inte lämnar ut hela mitt privat liv på FL.

• Svar på tråden Någon mer som är 17år och planerar barn?
  • Imas

Haha ;)

Winnertaco skrev 2008-07-07 14:56:35 följande:
    Lev livet som du borde ha gjort skrev 2008-07-07 14:56:05 följande:Hälsa från mig
  • Imas

Undrar om det är serien Unga Mödrar som har något med att man helt plötsligt vill ha barn som 16-åring,

• Winnertaco
    Imas skrev 2008-07-07 15:23:52 följande:
    Undrar om det är serien Unga Mödrar som har något med att man helt plötsligt vill ha barn som 16-åring,
    För att man anser att föräldrarna där är så intelligenta och sympatiska, menar du?
  • La Lola
    Imas skrev 2008-07-07 15:23:52 följande:
    Den serien måste ju framkalla fördomar om unga hos alla som ser den...
    //Var dig själv, det finns redan så många andra.
  • Eisa
    Divan89 skrev 2008-07-07 15:20:06 följande:
    Lev livet som du borde ha gjort skrev 2008-07-07 14:56:45 följande: Men hur kan man vara en "bra mamma" om man inte ens kan ge barnet trygghet med det ekonomiska?
    Men gud det kan ju inte jag heller! Jag kan inte lova att jag alltid kommer ha en inkomst liksom
  • Imas

Mentaliteten skiljer ju sig en hel del om dom danska mammorna i den serien, *S*

• Lev livet som du borde ha gjort
    Eisa skrev 2008-07-07 15:31:13 följande:
    Men gud det kan ju inte jag heller! Jag kan inte lova att jag alltid kommer ha en inkomst liksom
    var nog inte så hon menade.. Men det kan ju vara bra att ha ett fast jobb från början liksom. Men hon påstår att hon har ett jobb och det har hon inte. Bara det är ju omoget gjort- att ljuga!
  • Winnertaco
    Nej, men du kommer antagligen att ha a-kassa om du blir arbetslös och sjukpenning om du blir sjuk! Är man 17 år och aldrig har jobbat står man ju utanför alla dessa system. och det blir inte direkt enklare att komma in på arbetsmarknaden med ett barn som gör att man bara kan ta 7-16 jobb i princip!
  • Lev livet som du borde ha gjort
    Winnertaco skrev 2008-07-07 15:35:19 följande:
    Nej, men du kommer antagligen att ha a-kassa om du blir arbetslös och sjukpenning om du blir sjuk! Är man 17 år och aldrig har jobbat står man ju utanför alla dessa system. och det blir inte direkt enklare att komma in på arbetsmarknaden med ett barn som gör att man bara kan ta 7-16 jobb i princip!
    Det var väl inte jag som skrev den meningen? Inte vad jag kan komma ihåg iallafall.

Ne men jag förstår ändå vad du menar. Klart det blir svårare om man inte har ett jobb nu, och får ett barn. Sedan är det ju inte så lätt att få jobb heller. Man kan ju inte räkna med att få jobb direkt efter gymnasiet.
  • Divan89

Lev livet som du borde ha gjort skrev 2008-07-07 15:33:09 följande:

var nog inte så hon menade.. Men det kan ju vara bra att ha ett fast jobb från början liksom. Men hon påstår att hon har ett jobb och det har hon inte. Bara det är ju omoget gjort- att ljuga!
    Du har så rätt.
  • Divan89
    Och så tänkte jag mest på att man behöver väl inte utgå ifrån att ge barnet en otrygg framtid när den ekonimiska biten.
    Är väl bra om man iaf har testat på att jobba lite innan,
    även om det inte handlar om ett fast jobb direkt
  • SomeOone

hur vet ni att hon inte har jobb då ??

• Champagne

Då trådstartaren har avregistrerat sig så stängs tråden för att undvika spekulationer.

/Moderator
    Moderator - Your personal entertainer
  • La Lola
    Liillah Benjamin skrev 2008-07-07 15:49:14 följande:
    Tex genom att läsa trådstarten:
    "Vi (Jag och min pojkvän) har;
    lägenhet.
    ekonomi så att vi klarar oss tills jag fått jobb."
    //Var dig själv, det finns redan så många andra.
  • studentbruttan29

Det står så i TS

Liillah Benjamin skrev 2008-07-07 15:49:14 följande:

Svar på tråden Någon mer som är 17år och planerar barn?