• Pildi

Ofostrig graviditet

Hej!

´07 fick vi avbryta en graviditet pga ofostrig graviditet.Jag blödde hela tiden och visste långt före VUL att ngt inte stämde, tyvärr. Idag upptäcktes på VUL att jag är gravid igen men man kunde inte se något foster. Man tog ett blodprov vilket visar på en tidig graviditet. Hur vanligt är det att man får upprepade missfall just på grund av ofostrig graviditet. Ngn som har varit med om detta?

• Svar på tråden Ofostrig graviditet
  • HoppetKärleken

Pildi: Låter intressant det du hittat är så dålig på engelska bara menar dem att embryot skall vara minst 13 mm eller mer eller är det hinnsäcken? Va jag vet mätte man inte min hinnsäck bara fostret som vid VUL var 5 mm med ett tickande hjärta.
    Kram

• Pildi

Jag är inte heller så duktig på engelska men "gestational sac" är nog hinnsäcken. Sidan handlar egentligen om feldiagnostiserade graviditeter/missfall. Det väcker en massa tankar i ens huvud givetvis. När jag fick min första "ofostriga graviditet" konstaterad, envisades läkaren med att jag var gravid i v9!! trots att vi inte ens hade samlag vid den tiden.

• Krusbär

Jag tror att det betyder att om man inte ser ett foster när hinnsäcken är 18 mm eller om man inte ser en gulesäck när hinnsäcken är 13 mm så är det en ofostrig graviditet.

Jag vet inte hur mycket foster eller gulesäck man ska kunna se när fostersäcken bara är 5-6 mm. Men förmodligen är fostersäcken så liten i en väldigt tidig graviditet, vilket kan tyda på ofostrig eller ma om det inte stämmer med befruktningen.

Vilken vecka är du i? Du måste väl göra ett nytt vul för att se om fostret har växt innan de kan säga säkert?

• Krusbär

Jag har för mig att vid mitt senaste mf (ofostrig eller ma) var hinnsäcken ca 10 mm i v 6+5. Då sa läkaren att det hade varit ok om jag var 5+5. Men det var jag ju inte. Och sen fortsatte fostersäcken att växa till nästan dubbel storlek. Man såg en gulesäck men aldrig något foster.

• Pildi

Linis, hade du blödningar?Jag blödde från den allra första dagen men blev skrapad till slut. Nu blöder jag inte men kan vara ofostrig ändå. Ska på VUL 7/4.

• Krusbär

Jag hade lite småblödningar, som rosa flytningar, från v 6 ungefär. Men ibland ingenting på flera dagar. Dessutom mycket grav-symtom ända till slutet.

Att du inte blöder alls låter ju positivt. Håller tummarna för dig!

• Pildi

Hej tjejer!

Vi var på VUL idag och såg fostret med ett litet tickande hjärta! Jag fick tårar i ögonen när jag låg i gynstolen!Nu hoppas vi att allting kommer att gå bra resten av graviditeten!

• Krusbär

Grattis, Pildi! Härligt med en solskenshistoria!

Svar på tråden Ofostrig graviditet