• Curlingmorsan

Onsala/Vallda tråden del 2 =)

Här fortsätter vi från Onsala/Vallda att prata om allt mellan himmel och jord =)

Länk till gamla tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-239/m27791553.html

Ebba & Felix mamma
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-03-11 16:46
    Länk till Listtråden där vi lägger alla våra listor: www.familjeliv.se/Forum-11-239/m30579162.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-06-11 23:07
    Nya tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-239/m33504828.html
  • Svar på tråden Onsala/Vallda tråden del 2 =)
  • Jenny

Linda: hoppas du inte shoppade upp HELA Gekås i lördags! Räcka ut tunganSkrattande Gjorde du några fynd dock?

Vi planerar att fira midsommar här i området. Vi skulle gjort det förra året, men det blev inställt pga regnet. Så jag hoppas på bätter väder i år.

Vi har annars haft en rätt intensiv helg. Pysslat massor med trädgården (även om det kvappt syns ändå... suck vad mkt det är att göra!) varit och badat, varit på Liseberg och haft gemensamt barnkalas för alla barnen i föräldragruppen. (Dock inte hemma hos oss, vilket kändes rätt skönt.)

Vi har pratat en del med Alice om att lämna napparna till kaninerna på Liseberg och nu när vi skulle dit så var hon superbestämd att hon skulle göra det. Själv var jag mer tveksam efetrsom hon är så nappig just nu, men hon hade bestämt sig så det var ju bra. När vi kom dit så var det inte lika roligt, dock. Problemet var att hon fortfarande, precis som förra året, var lite rädd för kaninerna. Skapade ju lite problem... Fundersam Så napparna fick följa med hem igen, men hon säger att hon ska lämna dem nästa gång. Hoppas det går bättre då. Kanske kan vi locka med oss nån kompis till henne som inte är rädd så det kan gå bättre...

Mamma till Alice 050510 + Pyret BF 081031
  • Curlingmorsan

Jenny jag va ju på Gekås både torsdag och lördag men hmm lite lämnade jag kvar iaf ;) Fynden var väl ett dubbelvåffeljärn för 249:- och en sån där liten dammsugare för 499:-. Annars blev det mest underkläder och strumpor till barnen och kläder till Ebba, hittade lite kläder till oss andra oxå men inte så mycket. Och så fyllde jag på förrådet av schampo, duschkräm, tvättmedel, osv. Fast nu när jag tänker efter så blev det rätt mycket annat oxå. ;) Men inget onödigt faktiskt!

Ebba & Felix mamma
  • Hugo med familj

Hej!
    Kul att åka till Ullared, de va jättelängesen som jag var där. man kommer alltid hem med der än vad man tänkt sig, så är det ialla fall för mig.

Jösses vad det blåser, vi va på Hugos dagis igår där det va Gårdsfest..vi höll nästan på att blåsa bort :) , men fint va det ialla fall. De hade gjort några stationer där det va lotteri, ansiktsmålning, fiskedam samt poängpromenad...riktig lyckat.

Hoppas att alla har det bra annars!!

P.S Kul att SVERIGE vann igår!!! Heja Sverige

• baronlinda

Åhh vad synd, imorgon var den enda dagen jag inte kunde...men det kommer väl fler tåg hoppas jag.

hoppas att alla mår bra och har överlevt den härliga sommar värmen!! jag längtar till den kommer igen.

Vi ska åka till Danmark på mån, till Lalandia. Det ska bli så kul att komma dit och se om det är bra. Har bara hört att det ska vara så bra för barnen, sen är det inte helt dumt att komma bort 3 dagar.

Har alla bestämt vad de ska göra på Midsommarafton? Det finns ju lite firanden runtom i trakten. Bara hoppas att väderguden är på bra humör i år;)

ha en go kväll! Dags att börja ladda inför lördagens match...HEJA SVERIGE!!!

• Ida2

Hej!

Jag har ju som vanligt svårt att ta mig någonstans. Ska få låna mammas bil från och med helgen och ha den i två veckor. Så då kanske jag och barnen kan åka iväg någonstans på dagarna.

På midsommar tror jag vi går till Vickan och firar på dagen. Hörde om att det skulle vara bra där. Sen på kvällen ska vi ha lite folk här. Vad ska ni göra?

Svar på tråden Onsala/Vallda tråden del 2 =)