Olivia07 skrev 2008-02-09 22:17:38 följande:
Det har gått lite åt pipan för mig. Jag fick feber och hemskt ont på söndag natten efter min skrapning på torsdagen. Sjukhuset sa att jag var tvungen att åka upp och det visade sig att min livmoder inte dragit ihop sig, helt blodfylld samt att jag fått livmoderns infektion. Så jag fick ta cytotec i 3 dagar samt pencillin.... Började blöda ordentligt igen i torsdags, var på SH dagen efter för att börja prata om missfalls undersökning. På VUL konstaterade de att det fortfarande var blod i livmodern så nu äter jag nya methargin i 3 dagar, hjälper inte det så måste jag skrapas igen... Sen sa läkaren att jag inte fick ta Naproxen som smärtstillande samtidigt som methargin och det var precis vad jag fått av apoteket som smärtstillande när jag sa att jag skulle äta cytotec. Det motverkar tydligen precis det som cytotecen sätter igång så läkaren på SH blev så ledsen, så det kan vara en anladning att allt inte kommit ut.Blääääääää vad trött och ledsen jag är på allt! Positivt dock att min ägglossning är en vecka borta så kroppen har kickat igång iaf. Väntar på utlåtande på måndag för att se om vi vågar försöka denna månad. Antagligen blir det väl nästa eftersom det ser ut som det gör... kram
Gör mig ont att läsa att fler har det besvärligt! Det räcker gott och väl med ett sånt hemskt besked som MA/MF innebär utan att kroppen ska få det extra besvärligt och långdraget.
Kramar till er!
Så här gick det med mig när vi fick reda på vårat Ma i v 13 på UL inför FVP den 25/1:
Blev inlagd 30-31/1 och fick cytotec en gång vaginalt och en gång oralt några timmar senare. På natten när blödningen kommit igång gick jag på toa och där svimmade jag och vaknade i en blodpöl en kvart senare. Skadade nacken och axeln rejält. På söndag vaknade jag och var risig, på kvällen låg jag i 40 graders feber och frossade och hade väldigt ont. Inlagd igen nu med 2 olika sorters antibiotikadropp och en 3 dagars kur med methargin,kom hem i onsd em och ska käka antibiotikan i 10 dagar. Har nästan slutat blöda helt nu och börjar känna mig lite piggare i kroppen förutom nacken då men men..
Har ju grämt mig att jag inte blev skrapad men när jag läser din upplevelse så inser jag att det kan bli skit vilket som..
Hoppas du är piggare snart och ett stort lycka till!