• höstfru

Clinic Elite Estland?

Någon som vet något om Clinic Elite i Estland?

Någon som gjort/gör ÄD-behandling där?

Vad har ni för erfarenhet av kliniken isåfall?

• Svar på tråden Clinic Elite Estland?
  • isisisis

Skrev till dem innan.
    Fördelen är att du kan välja donator till viss del,och att de inte har någon väntetid alls.
    Kostnaden är 4350 euro.

Annars vet jag ingeting om dem.Men de var snabba i korrespondensen

• annicka67

vet du hur det går till när man "väljer" donator där?

• Fiaflopp

Intressant,har inte hört om dem.
    Sleeping, fick du bra vibbar från dem?

Om det inte vore för hoppet, skulle hjärtat brista...
  • Sleepingbeuty

Har aldrig haft kontakt med dom.

• suba

Jag har haft kontakt med Elite-Estland.
    De svarar ju väldigt snabbt och skickar lista på vilka prover ska göras och lista på donatorer med en kort beskrivning på ålder, ögonfärg/hårfärg eller båda, utbildning, antal barn om de har.

Det verkade allt OK med de.
    Men jag valde en annan klinik.
    Lycka till!

• isisisis

Det finns ju många kliniker i nästan alla europeiska länder.

Det är klart att man inte hört talas om alla.

Lämpligast är att söka egen information,och göra egna bedömningar.

Det är inte alltid en dyrare eller mer "känd" klinik har bättre resultat.

De kliniker som finns har ju sysslat med IVF i många år de flesta,och alla har de univeritetsutbildade embyologer.

Fiaflopp skrev 2008-03-23 05:41:30 följande:
    Intressant,har inte hört om dem.Sleeping, fick du bra vibbar från dem?
  • annicka67

Mm, svårt att välja klinik. Jag åkte till Riga men skulle gärna åka vart som helst bara det är billigt om det blir fler gånger. Någon som har något billigt tips på relativa okända kliniker ute i Europa? Clinc Elite verkar ju jättebra när ni beskriver dem, hemsidan är ju också mycker seriös tycker jag.

• suba

annicka67: Det har ju rätt. Kliniken ser bar ut, bra kommunikation men det är få som åker dit. Knappt känner någon.
    Vet inte varför. Jag tror vi påverkar ju varandra med våra val om det inte är något annat jag inte känner till.

• hymafr

Skulle vara intressant att höra ifrån någon som har varit där. Mest med tanke på att man vill vara säker på att det verkar seriöst och framförallt hygieniskt och välorganiserat.

• Betrakterskan
    isisisis skrev 2008-03-23 12:57:44 följande:
    Det finns ju många kliniker i nästan alla europeiska länder.Det är klart att man inte hört talas om alla.Lämpligast är att söka egen information,och göra egna bedömningar.Det är inte alltid en dyrare eller mer "känd" klinik har bättre resultat.De kliniker som finns har ju sysslat med IVF i många år de flesta,och alla har de univeritetsutbildade embyologer.
    Googlade lite och hittade då denna länk: www.ivf.net/ivf/europe-b404_0-en.html

Alla finns väl inte med där, inte de "nordiska" (Riga och St Petersburg) så de får man söka på annan väg.
  • isisisis
    Betrakterskan skrev 2008-04-05 13:23:52 följande:
    Googlade lite och hittade då denna länk: ivf/europe-b404_0-en.html" target="_blank">www.ivf.net/ivf/europe-b404_0-en.htmlAlla finns väl inte med där, inte de "nordiska" (Riga och St Petersburg) så de får man söka på annan väg.
    Det finns många sådana "samlingssidor" men alla kliniken finns inte med.
    Man missar en hel del om man bara förlitar sig på en sida som presenterar tex alla Spaniens kliniker.
    Det brukar inte stämma.
    Det går oftast att hitta fler!

Det är bättre att leta själv genom att googla på IVF och olika städer,klicka sig fram.

Då dyker både "blandsidor" och hemsidor upp.

Det går att hitta kliniker både här och där.

Ibland är det inte heller huvudstaden i landet som har kliniker.
Svar på tråden Clinic Elite Estland?