• maddeh

Är gravid med 2.an och nu är jag rädd...

Hej hopp!
    Är gravid med barn nr2 och nu börjar jag tänka mer på förlossningen. Nu med rädsla. Förra gången visste man ju inget och trodde att det löser sig när man kommer dit. Det får bli som det blir. Den inställningen hade jag då. Nu vet jag att jag låg i värkar i 73 timmar och ändå blev urakut-snitt! Så nu är jag rädd att jag ska behöva ligga lika länge och ha ont.

Behöver lite stöttande ord på vägen.
    Kanske att det är fler som är i samma sitts som jag?

Är bara så rädd....

Mamma till Robin 061210
  • Svar på tråden Är gravid med 2.an och nu är jag rädd...
  • sötisar Julia och Alexander

Hej med min dotter så blev det ur akut snitt för min moderkaka hade lossnat lite, och jag va rädd innan förlossningen satte igång, men när värkarna kom med min son och det va dax så va jag cool lugn. och han fick jag föda vanligt. Så jag hoppas att din rädsla kommer att försvinna

Stolt mamma till Julia och Alexander, Jag älskar er
  • mamman3

Var lugn du. Det brukar gå fortare med andra. Mina förlossningar har gått fort. Med andra barnet så hade han kommit ut efter två timmar när vi kom till bb, så det behöver inte bli någon långdragen historia ska du se. Det ordnar sig och lycka till !!!

• madde84b

Jag är oxå jätterädd, fast jag hade en jättebra förlossning sist som tog normallång tid och jag sprack inget eller hade problem efteråt. Men nu är det ju snart dags igen och ibland blir jag så rädd att jag får panik. Med första visste man ju inte hur det skulle bli nu vet man, tror det har mycket med det att göra.

Man får ställa in sig på att det ska gå bra och tänka positivt. Man får komma ihåg smärtan och känna att denna gång minsann ska jag kunna hantera den på ett bättre sätt en sist eftersom man är mera beredd.

Elisa 061114 och lillebror i magen bf 8/1-08
  • maddeh

Jag har ju lång tid på mig att förbereda mig. Är ju bara i vecka 10... så man kan väl säga att jag har tid på mig.
    Men det känns ändå svårt och jobbigt. Nu vet man ju hur det är.

Visst, ingen förlossning är den andra lik... men kan nästa bli ännu värre?

Mamma till Robin 061210
  • Nie

Jag var också rädd inför andra förlossningen, men den gick hur bra som helst, förutom att jag i förlossningssängen tänkte: "Hur i helvete kunde jag vara så jävla dum att jag gick med på det här en gång till". Men förlossningen gick jättebra. Man vet ju hur ont det gör vid en andra förlossning och för mig gjorde det inte lika ont (tror jag). Antagligen för att man är beredd på att det ska göra ondare...

• sajja87

Jag var inte ett dugg rädd för förlossningen men min son. jag vet inte om det inte gick in i mitt huvet att det var som det var men jag tog det som det kom... men nu när jag sitter här och väntar mitt andra barn så vill jag inte alls är LIVRÄDD.. vill inte vara med om det igen, 

jag tänker tillbaka på min förlossning och minns vagt..men ingen bedövning jag var så borta i huvet ändå.. efteråt så trängd svärföräldrarna sig in på förlossningen bara minutrarna efter... de höll i sonen innan sambon en fick chansen./sorgligt) det var nåt skumt med mitt härta där ett tag så de vill ha koll på mig.. jag ville absolut inte hem från BB sen. var kvar i en vecka. hehe så det kan vara så mycket som spelar in men jag har gått och hoppats på det värsta ska hända så jag slipper förlossningen denna gång! :S
    //Sanna
  • maddeh

Jag har min förlossningeberättelse i min blogg om ni vill läsa.

Om nån vill dela med sig av sina berättelser så läser jag gärna dom för att få lite perspektiv på det hela.

Tack alla som svarat. Det värmer!

Mamma till Robin 061210
  • Froggis

Min första son föddes med akut snitt efter 26h. Var också orolig inför andra förlossningen. Men min BM lugnade mig med att om det lutar åt snitt under andra förlossningen så tar dom det beslutet mycket fortare andra gången. Skrev även in det i ett brev i min journal inför den förlossningen. Andra gången gick mycket fortare o barnet mådde bra hela tiden o det var jättehärligt att få föda vaginalt den gången (du kan läsa alla mina tre förlossningsberättelser i min blogg om du vill)

• Pingu32

väntar tredje barnet vilken dag som helst nu och känner mig mer rädd än inför de andra förlossningarna. Tror det beror på att de två tidigare varit "lätta" dvs utan komplikationer och bebisarna har mått bra. Är så rädd att få snitt eller annat problem!

• charlie och novas mamma

hade oxå en fruktansvärt jobbigt första förlossning.. långdragen som fan och på slutet hjälpte inte nån bedövning! slutade i snitt. gick hos kurator efteråt å va fruktansvärt rädd när ja vart grav i gen!

Den andra va så himla kanon bra så de hade inte kunna gått bättre

läs gärna förlossings berättelserna.. har bilder oxå.

Välkommen till världen Nova! 28/11-07
Svar på tråden Är gravid med 2.an och nu är jag rädd...