• karinagumman

när ska jag sälla mig till er...

vi har nu försökt i ett halvår och jag känner tydligt av min äl varje månad.. med kraftig värk i ca fyra timmar.. ibland så kraftig att jag knappt kunnat stå upp... min menstrationscykel är jämn mellan 25-28dagar och vi prickar äl varje gång... men inget..
    jag är fet.. kanske är det det som är problemet men jag gick ner 20kg förra året och vi satte fart på bebbeverstan i våras... *suckar ledsamt*

ny väntan på äl försök 8
  • Svar på tråden när ska jag sälla mig till er...
  • Blicka

Normalt är ju att försöka själv i ett år med att bli gravida, men förstår det är jobbigt... kämpa på!

• Kwela

Vi tog kontakt med en läkare efter ca 1 år. Det är normalt att det tar så lång tid att bli gravid. Så kämpa på några månader till. Lycka till

• juzze

Förstår att det känns tungt, känner igen känslan. Vi försökte i två år innan det gav med sig. Men om man tänker att genomsnittet för ett helt friskt svenskt par som försöker få barn ligger på 7 månader, så är det ingen fara för er del än. Även om det känns jobbigt, så är det inget konstigt eller ovanligt att det tar runt ett år att bli gravid. Klen tröst, men.. hoppas ni lyckas snart!

• Sandra och Frippe

7 månader tog det här,tror iof att man får ha med i beräkningarna hur länge man tex tryckt i sig hormoner i preventivt syfte,de säger ju att det kan ta upp till ett år innan kroppen rensats.
    Sen är det ju inte många dagar man faktiskt har på sig varje månad att KUNNA bli gravid.

För oss stämde det att det gäller att "koppla bort det" att inte försöka och tänka på det,jag hade köpt älstickor å sånt och försökte pricka rätt, men inget hände.
    Sket i det efter ett tag och sen när vi just flyttat och hade allt annat än äl och sex i huvudet så tog det sig.

Svar på tråden när ska jag sälla mig till er...