• Lukas syskon

Fråga om utridningsskedet???

Hur har du upplevt ditt utdrivningsskede? Har du haft värkar för att vara helt smärtfri emellan, el har det gjort ont under hela skedet? Hur upplevde du övergången mellan öppningsskedet och utdrivningsskedet? Fick du en helt ny typ av smärta och kom den hastigt?

Har massa funderingar trots att jag redan fött barn. Blev igångsatt och fick efter ett konstant hastigt värkarbete utan paus vansinninga smärtor när jag öppnat mig helt. Pga sonen mådde dåligt drogs han ut med klocka, forcerad krystning och tryck på magen av flera bm. Har fått förklarat för mig att jag inte kände krystvärkar pga sonen inte roterat långt ned för att starta krystimpulser. Troligen har alltså smärtan berott på att sonen roterades och drogs ned och ut på 7 min. Pust...Är nu orolig och undrar hur andra upplever själva utdrivningsprocessen. Om den nu skulle vara en timme el två hoppas jag verkligen inte att den skall kännas som man skall dö hela tiden...Dags igen om 2 mån. Blev extra påmind igår eftersom sonen blev 2 år.

Dela gärna med er av era erfarenheter!

• Svar på tråden Fråga om utridningsskedet???
  • Kenzie
    Lukas syskon skrev 2007-11-08 22:26:14 följande:
    Kenzie; Hade också eda som bara verkade i 15 min innan det var dags. Öppnade mig från 5 cm till 10 på 30 min...Skrek i panik tills det var över. Läkaren bad mig hålla tyst och krysta på istället. Lätt när man tror att man skall dö...
    Ja verkligen. Min BM bad mig vid nått tillfälle att släppa lustgasen men då vrålade jag bara några mindre väl valda ord till henne...jäkla kärring att komma där och säga åt mig vad jag ska göra
    Älskade Theodor 060329
  • veronicaq

utdrivningsskedet va ju hur skönt som helst!!

en riktigt befrielse att få trycka.. inge smärta alls då!! så jävla skönt att få krysta!!*hade velat gjort de i nåra timmar*

läs min berättelse i min blogg här på fl...

23/7 kom min lilla Tiger!!
  • Lukas syskon

De var så smarta att de stängde av lustgasen och lät mig behålla masken de djävlarna. Släppte inte masken på hela förlossningen pga brist på värkpauser. Hade blåmärke över näsan ;)

• veronicaq

hade inge eda utan bara lustgas..men den fick ja ju inte ta då endå

• Lukas syskon

veronikaq; skall genast läsa!

• veronicaq
    Lukas syskon skrev 2007-11-08 22:37:59 följande:
    De var så smarta att de stängde av lustgasen och lät mig behålla masken de djävlarna. Släppte inte masken på hela förlossningen pga brist på värkpauser. Hade blåmärke över näsan ;)
    HAHAHA jag hade åxå så jävla ont över näsan under ögonen, ja du vet där masken sitter.. !!hahah tröck nog med den rätt hårt under värkarna..som va konstanta
  • Lukas syskon

Veroniqa; Så roligt med vems vatten som gått :) Ditt eller kattens! Hur många ungar fick katten förresten? Du fick en liten prins såg jag! Så söt! Min första prins blev 2 igår. Tiden går undan!

• veronicaq

haha ja de va lite kul faktiskt..och han sa de så lugnt åxå,typ i sömnen

hon fick 4st 2dar efter Tiger kom ut...o hon e en väldigt liten o späd katt..så hon va så fullproppad att hon spydde upp allt hon åt,för dom låg väl o sparka o hade sej..

tack tack

nästa förlossning kommer nog gå galant längtar redan till min nästa,skulle vilja föda barn närsomhelst...sån himla skön dag det va...helt borta i min egna värld

• Erkens mamma

Ja värkarna övergick i krystimpulser allt eftersom han sjönk ner. När han hade kommit ner i kanalen förbi kanten hade jag inga vanliga värkar kvar.

• little mommy

ja jag fick hålla emot krystningarna i 2 timmar.. tills jag fick krysta så krystade jag i 2 timmar till.. med hjälp av sugklocka kom hon ut!
    men min mamma sa till mig under gravititeten, hon sa krysta gör inte ont värkar gör ont.
    så när jag äntligen skulle få krysta kom jag ihåg att hon sa att det inte skulle göra ont. det gjorde faktiskt inte ont men jag tror man kliver över smärt tröskeln och moder natur steppar in och sen är bebisen ute ha ha men snarare det jag upplevde som värst var trycket.. känslan av att vara spräng nödig var inte kul.. och eftervärkarna var inte heller kul. men att få barn var kul!

ni kan läsa om min förlossning i min blogg!

• Moa81

Jag tyckte att de väsrta värkarna försvann och det började trycka neråt... ja som om man var väääldigt bajsnödig helt enkelt
    Jag öppnade mig de sista 4 cm och krystade ut Hilma på mindre än en och en halv timme så det var intensivt men häftigt jag upplevde att undertiden jag krystade så hade jag äntligen kontroll.. JAG var delaktig igen.. innan hade jag bara flytit med..

Tog ingen EDA det behövdes inte räckte med lustgasen som jag sög in som en galning den där sista tiden..

Jag tyckte att det sved som eld just när hon kom fram med huvudet fast jag sprack inte har inte hört någon som kännt lika..

Har också min förlossningsberättelse i min blogg..

lycka till!!

♥ Hilma 070330 ♥
  • Lukas syskon

Tack för all respons! Skall läsa förlossningsberättelserna!

• Meli

Jag har nog varit smärtfri mellan värkarna, men man blir ju helt borta när det är så kraftig smärta.

Mellan öppnings och utdrivnings hade jag läst att man skulle ha ca en halvtimmes smärtfritt, men jag hade värkar däremellan med, kraftiga. Sen kom inte krystvärkarna riktigt igång eftersom de behövde sticka hål på fosterhinnorna bägge gångerna, men efter det kom de ju igång direkt.

Usch, ser inte fram emot förlossningen....

• Lukas syskon

Inte jag heller! Pendlar mellan hopp och förtvivlan. Extra jobbigt att ställa in sig mentalt också pga den lille kan komma när som helst (lider av hotande förtidsbörd) el fram tills slutet på jan om jag går till v 42...

Svar på tråden Fråga om utridningsskedet???