• Radix Lecti

Var kan man hitta Prematurkläder?

Hej!

Min väninna ligger på Mälarsjukhuset i Eskilstuna, efter att i v 32 blivit akutsnittad pga av havandeskapsförgiftning. Mor och dotter mår bra och det är nu tal om att de ska få åka hem på tidig hemgång inom en vecka
    Jag har lovat att ställa denna fråga angående prematurkläder som är stl 40 eller mindre än stl 40, var kan man hitta sånna i Eskilstuna, Stockholmsområdet?
    Min väninna har varit på Barnens hus i Eskilstuna men de har slutat sälja prematurkläder för att det var för lite efterfrågan på dom.

Tack på förhand

• Svar på tråden Var kan man hitta Prematurkläder?
  • Buttelina

eleraff.se har ett märke som heter idat som har storlekar från 40... superfina kläder! har själv en hel del. bilder finns i mitt galleri. eleraff är fraktfritt och har sååå fin service. du har kläderna inom ca två tre dagar...

• TjorveniSkåne

Fast vinteroverallen behöver ingen exakt storlekspassning, om den är lite stor kan hon ha den hela vintern...

• SvenThorstens

Vet att Lindex har en hel del fina kläder i stl 44...i alla fall i Umeå!

• Paulina f69

Kolla på www.laredoute.se - har för mig att de har en del i storlek 40. Sen så tror jag också att de flesta "vanliga" afförer, dvs HM, Lindex, KappAhl etc har åtminstone nåt plagg i så små storlekar. Vi fick från KappAhl tror jag det var, när vår tös var en pyttebebis. Och så handlade vi själva från PoP.

• Belinda80

hör av dig i inboxen så ordnar vi det...... Fick en pojke i v 36 storlek 44

* Mamma Till Milan 070911 *
  • Radix Lecti

ängel utan vingar: TACK för länkarna

**Vår älskade Alicia 060429**
  • cloudberry79

Me and Mys kläder är jättefina, rekommenderas verkligen varmt! De har snabba leveranser också.

Redan här! Vidar ~~20071018~~
  • tessan27

Vår dotter är född i vecka 33 och hon hade strl 44 från H&M... Lite för stort men det finns ju inte mindre. Strl 40 på andra kläder är ungefär samma eftersom det bara finns i 10 intervaller. 40, 50, 60 osv... tex laban. Vet i allafall att i Västerås så finns det på MOA & MAX, Strands, H&M, Åhlens, Polarn o. pyret... Köpte en overall i strl 50 på Lindex till dottern då vi inte hittade något annat. Fanns inte mindre. Men det funkade.

Strl 40-44 kommer kännas jättestort men det växer beisen snart i. Maja hade den strl i ca 2 månader.

• Mimmis74

Våran Elsa kom i vecka 35+0 och fick kläder från H&M i strl 44.

(¯`°?.¸ ღ Våran älskling Elsa ღ ¸.?°´¯)
  • Pebbis

Du har ju Lundmyr of sweden som säljer prematur....Det står pytteliten på bodyn,så söt. De har återförsäljare över hela sverige. De finns även i nätbutiker :YCKA TILL!

• Cornellia

Jag såg storlek 32 på barnens hus förra veckan. Visserligen i Gävle, men det bör juh finnas även i stockholm då?

(kanske ringa till Barnens Hus i gävle, fråga efter märket och den vägen få reda på fler återförsäljare?)

Svar på tråden Var kan man hitta Prematurkläder?