flyga med medeciner?
Hej jag äter progynon och tar vagiatorer efter äggdonation. Nu ska jag ut och flyga. Kan man lägga alltihop i resväskan eller måste man deklarera det på något sätt?? Snälla svara om ni vet!
Kram
Hej jag äter progynon och tar vagiatorer efter äggdonation. Nu ska jag ut och flyga. Kan man lägga alltihop i resväskan eller måste man deklarera det på något sätt?? Snälla svara om ni vet!
Kram
Du kan ha det i handbagaget.Inga problem.Bara du låter tabletterna vara i sina oroginalförpackningar och med ditt namn på så är det inga problem som helst.SKa du däremot ta med sömntabletter eller annat lugnande så ska apoteket fylla i ett formulär som de har för dig som du tar med tillsammans med burkarna.Inom EU är det så och om de är med i Schengelavtalet.Annars vet jag att andra länder kan ha andra regler.Men det vet apoteket.
Jag har rest med Tabletter och sprutor till Riga i handbagaget i deras originalförpackningar där etikketten är med med ditt namn.ar aldrig varit några problem.
Jag reser mycket i mitt jobb och har behövt intyg från fertilitetskliniken vad gäller sprutorna. Men jag tror inte man behöver det för övrig medecin.