Vi med äldre barn del 5
Härinne träffas vi som har lite äldre barn

Det är ganska skönt att kunna ventilera problem som dyker upp

Här är det tillåtet att både skratta

Om du kikar lite längre ner här så har du en länk med info om oss som härjar

Hej tjejer...
long time no see - kommer ngn ihåg mig i öht? har inte skrivit sen i somras och sprang på denna fortsättningstråd av en slump.
min stora tjej blir ju snart 12 och hon har precis blivit storasyster hrä hemma... jag har fått en liten princessa som alla i familjen älskar- hon blir 1 mån på torsdag och en supermysig liten tjej om än mkt närhetstörstande.
imorgon (idag!) är det julafton och kl 11 ska vi till kyrkan och titta på stora dottern som har julspel m kören (motvilligt ska sägas - det e kul att sjunga men helst inte så ofta och styrt som det har varit nu under hela december)
hoppas att ni alla får en härlig julledighet - själv är man föräldraledig för första gången på snart 12 år - känns supermysko men ändå så skönt faktiskt!
julkramar
Drottgirl
GRATTIS till din lilla dotter! Vilken julklapp!
Underbar jul..blev det ..tillslut..i af..på något vis.. hela dagen..
Var till min älskade änglason
på dagen tillsammans,jag grät
,grät
,gräääät
..såå svårt! Satte ljus,stod omfamnande tillsammans med mina andra 4 barn framför,tysta..i ofattbar sorg,saknad,förtvivlan, - men tillsammans..i samma saknad..höll om min älste son och min dotter,sen min tonåring och min minste son..sen var mina barnbarn där med,och mitt ex..Emil´s pappa..
När jag och minste sonen var där först,jag grät,kom en okänd mamma till mig förbi,kände henne inte,hon sett stenen,bodde i Jämtland - och nu kom hon,pratade,beklagade,i samma sorg..aldrig setts..hon hade sin son,22,i Minneslunden bredvid.. mördad..2002..hon sa namnet...vi kramades ,pratade,där ..på julafton,i saknad efter våra unga söner
..aldrig setts..(men det stod i tidningarna minns jag)..starkt.
Sen hem..kaffe ,glögg ,alla som kunde kom (15 personer) och Kalle Anka,knäck,mitt hemgjorda julgodis ..sen JULMIDDAG med tända ljus och min farmor,93,älst,och min dotterdotter,2,minst
..min bror var tomte (min änglason EMIL brukade vara det )..och barnen tindrade och papper överallt ..jag gladde många med särskilda julklappar..som Almanackor med FOTON på dem,vi och Emil..fototavlor,annat ..och min älste son gav mig en underbar klapp - en så fin förstoring i guldram på mina två älsta söner - han och bror Emil - i Emil´s soffa tillsammans,omfamnande,skrattande - två BRÖDER som älskar varandra,glada -så värdefull!
Alla belåtna tillslut med sina klappar,maten,varandra,stämningen..och jag med..EMIL måste hjälpt till
..
I torsdags togs gips och stygn bort och nu tränar jag arm ovh fingrar för fullt.
STÖN!!!
Att det skulle vara så jobbigt att träna ett pekfinger...
I morgon(söndag)ska jag få lov att bada och då jäklar....jag ska inviga badkudden jag fick i julklapp,kanske jag somnar men vad gör det?Jag ska verkligen njuta!
Hoppas att ni alla haft en härlig jul och att det nya året avlöper smärtfritt och lyckligt.
DrottGirl ; Grattis till lilltjejen!!
Nu då ! !
Gott Nytt År önskar jag alla er här i tråden!!!
Hoppas ni hade en mysig nyårsafton. Vi hade vänner här och alla barnen lekte och hade så kul. God mat i mängder och annat smask.
Nu hoppas jag 2008 kommer med en ljuvlig vår redan i februari, en lååååång varm sommar och en varm och vacker höst. Och så lite annat smått och gott så klart.
På fredag ska jag fria till min sambo för det är skottår i år så då får ju även vi kvinnor fria.
Håll tummarna är ni snälla. Efter 16 år tillsammans vore det väl märkligt om han sa nej?
Gott Nytt År på er!
Hade min dotter med barn,¤½ och 2 här igår med minste sonen,7,bonussonen,snart 20,och sambos..vi åt gott tillsammans,drack gott kaffe och åt snacks,julmust,öl och vin,min dotter ingenting.bara lite,ingen blir full,märks knappt..
Vi gick ut före tolv och hennes sambo hade smällare och raketer,samt grannar och överallt smällde det..vi stod där tillsammans..tre söta små,min dotter,jag m fl och kramades,saknade tre bröder-tonåringe(hos tjejen,på fest),älste (sjuk till tusen,ensam,hemma)och Emil..däruppe,någonstans..där det smällde och lyste -han,som var den som mest av alla äälskade smällare och raketer och alltid var den som såg til at det blev fyrverkeri hos oss..grät varje gång det smällde..tänker såå på HONOM..då..alltid..
lille dottersonen,som är Emil´s lille söte kopia,verkar gilla raketer han med..blir lika med det med?
Testade bara inget att bry sig om