• Shinna

förlossningen väntar snart och jag får lite smått panik

Någon mer som känner som jag gör inför förlossningen? Känner att jag ser fram emot den samtidigt som jag får panik när jag tänker på den......är rädd för smärtan och att man inte vet hur det ska gå och hur det kommer kännas. Är ett litet kontrollfreak i mig själv och tycker inte om tanken på att jag måste släppa kontrollen. Är rädd att jag kommer få mkt ångest pga det...någon mer som är orolig??

• Svar på tråden förlossningen väntar snart och jag får lite smått panik
  • Ningla

Kan bara säga en sak, att när det väl är dags för barnet att komma så släpper allt sådant man funderat på  . Så var det för MIG iaf och kan lite tänka mig att det är så. Kroppen vet precis vad den ska göra. Det är bara att go with the flow... men det kanske är lätt att säga när man har det gjort. Jag funderade aldrig sådär jätte mycket på förlossningen, det var bara en sak vi var tvugna att gå igenom så kände jag det.

(¯`°?.¸ ღ♥ TiLdE ♥ღ ¸.?°´¯)
  • Shinna
    Ningla skrev 2007-09-03 16:45:51 följande:
    Kan bara säga en sak, att när det väl är dags för barnet att komma så släpper allt sådant man funderat på  . Så var det för MIG iaf och kan lite tänka mig att det är så. Kroppen vet precis vad den ska göra. Det är bara att go with the flow... men det kanske är lätt att säga när man har det gjort. Jag funderade aldrig sådär jätte mycket på förlossningen, det var bara en sak vi var tvugna att gå igenom så kände jag det.
    ja jag hoppas att jag kommer känna så när det väl sätter igång...men är livrädd att jag ska få panikångest eller något och flippa ut helt
  • Älskarminfamilj

Hej där tjejen....
    Jo här har du en till som är orolig till tusen,fast jag genomgått det en gång tidigare...

Blev igångsatt med Filippa,så jag e jätte orolig för hur det känns "när " det väl startar...

Det med kontrollbehovet,det har jag också..Har du satt dig och skrivit ner dina tankar kring förlossningen i ett brev till personalen inne på förlossningen???Skriva hur du vill ha det,vad som eventuellt oroar dig...

Har ni bestämt vart ni skall födda??Ystad,Lund eller Malmö??

Hur e det med ditt hjärta nuförtiden??

• Älskarminfamilj
    Shinna skrev 2007-09-03 16:46:58 följande:
    ja jag hoppas att jag kommer känna så när det väl sätter igång...men är livrädd att jag ska få panikångest eller något och flippa ut helt
    Jag har panikångest och var jätte orolig att jag skulle "flippa" ut totalt .Men det gick jätte bra....

Du fixar det tjejen
  • Shinna
    Älskarminfamilj skrev 2007-09-03 16:49:11 följande:
    Hej där tjejen....Jo här har du en till som är orolig till tusen,fast jag genomgått det en gång tidigare...Blev igångsatt med Filippa,så jag e jätte orolig för hur det känns "när " det väl startar...Det med kontrollbehovet,det har jag också..Har du satt dig och skrivit ner dina tankar kring förlossningen i ett brev till personalen inne på förlossningen???Skriva hur du vill ha det,vad som eventuellt oroar dig...Har ni bestämt vart ni skall födda??Ystad,Lund eller Malmö??Hur e det med ditt hjärta nuförtiden??
    Tjena... jo det är mest skit med hjärtat...det vill inte slå normal..är sååå trött på det nu
    Har skrivit förlossningbrev till BM i Ystad där vi tänkt åka när det väl sätter igång.....men får ändå lite panik när jag tänker på att jag måste släppa alla krav, och inte ha kontroll. Hoppas bara jag inte får panik....är lite rädd för det känns det som....
  • Shinna
    Älskarminfamilj skrev 2007-09-03 16:51:06 följande:
    Jag har panikångest och var jätte orolig att jag skulle "flippa" ut totalt .Men det gick jätte bra....Du fixar det tjejen
    Tack..ja jag hoppas verkligen det...hur är det själv med dig då?
  • Älskarminfamilj

Jo allt ok här.Massa förvärkar hela tiden bara...Tröttsamt värre...Åkte på världens dunderförkylning förra v,ingen roligt alls.E inte helt bra ännu..

Vi vet inte vart vi kommer att födda ännu.Det hänger på OM dottern är hemma när det startar.E hon det får det bli i Lund,så hennes pappa möter upp och hämtar henne där.E hon hos sin pappa när det startar så blir det Ystad...
    Har ju bara 15 dagar kvar nu,helt nojig e man.Kollar om slemproppen gått varje gång man e på toa.Vaknar besviken varje morgon att det inte satt igång..
    Vill ha ut lill* ,men ändå känner jag mig inte redo för det,splitrad elelr vad...

• Shinna
    Älskarminfamilj skrev 2007-09-03 16:56:28 följande:
    Jo allt ok här.Massa förvärkar hela tiden bara...Tröttsamt värre...Åkte på världens dunderförkylning förra v,ingen roligt alls.E inte helt bra ännu..Vi vet inte vart vi kommer att födda ännu.Det hänger på OM dottern är hemma när det startar.E hon det får det bli i Lund,så hennes pappa möter upp och hämtar henne där.E hon hos sin pappa när det startar så blir det Ystad...Har ju bara 15 dagar kvar nu,helt nojig e man.Kollar om slemproppen gått varje gång man e på toa.Vaknar besviken varje morgon att det inte satt igång..Vill ha ut lill* ,men ändå känner jag mig inte redo för det,splitrad elelr vad...
    haha låter som mig ungefär...jag försöker också hålla koll på om slemproppen gått fastän att jag inte ens vet hur en slempropp ska se ut...hehe....hade varit lättast om det startat med att vattnet gick så man visste med säkerhet att man snart skulle föda....hoppas din förkylning släpper snart.... har också varit mkt förkyld den sista tiden....15 dagar kvar..ja det är snart dags...åhhh så spännande...själv är jag i vecka 37 ...har nog 24 dagar kvar tror jag..eller lite mer...jag hoppas bara man slipper gå över tiden...har jag ingen lust att göra precis....kram och lycka till med allt snäckan.....hör gärna av dig när den lille kommit till världen och du orkar skicka ett medelande i min gb...kramizzz
  • Älskarminfamilj

Japp hör av mig när den lill* behagar att komma ut...

• Ningla

Shinna- Du ska se att det går fint.  Jag trodde förövrigt att jag var värsta klenisen o att jag inte skulle orka att få ut den lille. Men ja det fick man ju överbevisat när man kom in där inne och sambon sa afteråt att " nehedu det du nyss gått igenom skulle jag aldrig fixa "

• Shinna
    Ningla skrev 2007-09-03 17:08:06 följande:
    Shinna- Du ska se att det går fint.  Jag trodde förövrigt att jag var värsta klenisen o att jag inte skulle orka att få ut den lille. Men ja det fick man ju överbevisat när man kom in där inne och sambon sa afteråt att " nehedu det du nyss gått igenom skulle jag aldrig fixa "
    haha...ja jag hoppas man får krafter som man inte visste att man hade...är rädd att jag inte ska orka eller bara ge upp...*skrattar*
  • Ningla

Ja de var jag också orolig för men det finns inte en chans till att ge opp. Ut ska den ; ) Efter när man höll den lille kunde man inte fatta vart hon hade kommit ifrån haha ; ) menar så jekla liten vart hon ju inte ändå ; ) kroppen är fantastisk : )

• Shinna
    Ningla skrev 2007-09-03 17:12:06 följande:
    Ja de var jag också orolig för men det finns inte en chans till att ge opp. Ut ska den ; ) Efter när man höll den lille kunde man inte fatta vart hon hade kommit ifrån haha ; ) menar så jekla liten vart hon ju inte ändå ; ) kroppen är fantastisk : )
    haha..nej kan verkligen tänka mig att man kommer känna så....har verkligen den krabaten legat inne i min kropp och hur lyckades jag få fram honom*ler*..ser ju fram emot förlossningen också ,men kan liksom inte förstå hur det ska gå till*asg* tack för ditt stöd
  • Ningla

Så lite så : )
    Det är helt klart det häftigaste jag vart med om och det kommer gå kanonbra : )

• Shinna
    Ningla skrev 2007-09-03 17:15:58 följande:
    Så lite så : ) Det är helt klart det häftigaste jag vart med om och det kommer gå kanonbra : )
    ja jag hoppas att jag kommer få en positiv upplevelse av förlossningen.  Man är ju lite rädd för komplikationer också... får väl även hoppas att man blir lite lugn när det väl händer/sätter igång. kram och tack än en gång
  • Mia75

Här har ni en till som börjar bli lite nervös..Är oxå lite rädd att få panik..Ska på studiebesök idag på BB hoppas det kan gör att man ser fram emot det.... =) Känns som man bara vill ha det gjort nu :)

• Ningla

Dagen då jag skulle på besök på BB så födde jag ist ; ) fint besök det. Mina kompisar gick runt utanför precis när lillan skulle ut. Lite smått komiskt nästan ; )

Svar på tråden förlossningen väntar snart och jag får lite smått panik