Te till småbarn?
Vet att man inte ska ge kaffe och te till småbarn pga koffeinet, men hur är det med naturligt grönt te, utan koffein?
Kan småbarn dricka det, eller är det nåt mer än koffeinet i te som är skadligt för småttingarna?
Vet att man inte ska ge kaffe och te till småbarn pga koffeinet, men hur är det med naturligt grönt te, utan koffein?
Kan småbarn dricka det, eller är det nåt mer än koffeinet i te som är skadligt för småttingarna?
Grönt te innehåller också koffein, däremot rött te är helt fritt från koffein, min 20 mån kille dricker gärna rött te... ja grönt, svart OCH kaffe också ,em det blir det mindre mängd av...
Te är också urindrivande så även om det släcker törsten kan det leda till att man behöver dricka ännu mer. Viktigt i värmen.
Hej!
Jag hoppades att hitta vettig info här men fruktte blir inte behandlat på nätet tyvärr. ;(
Jag söker efter Nyponte / Hibiskuste men det finns ingenting här.
Jag avskyr svart tee det är vidrigt och onyttigt, om det inte är EKO som man köper på ett tehus, ibland dricker jag eko grönt te och rätt sällan rött te bara om jag känner mig trött för att rött te är rik på basisca ämnen (mineraler).
Jag är bekymrad om syran i nypon eller hibiskus är agressiv om magen af barnet 1,5 år. Hon dricker ju inte apelsinjuice heller såklart, endast vatten med lite smak av eko äppeljuice från änglamark som ej innehåller tillsatt vitamin C.
Men hon älskar nyponte den är osockrad och den går ner som ---- pang. 250ml ex.
Hon dricker mycket är aldrig dålig i magen har aldrig ont och aldrig förstoppad, och har varit förkyld 2 gånger totalt. kanske har jag bara tur men jag ger henne inte skräpmat som vi vuxnar äter / dricker.
Och nej Barna ska inte få i sig koffein, ingen Cola, Guarana, Engergy, Caffee, Gront te, Svart te, vitt te.
Om det finns något inlägg om nyponte till småbarn hade jag varit tacksam att veta, finns ingenting på nätet och tyska sidor Hibiskuste är helt värdelösa för de idioter ger ju sina barn från börja fänkålte och sen sötat barnte från Hipp och tror att ersättning är bäst......
Jag söker vidare och sen återkommer jag.
nypon är mycket rik på vitamin C så om barnet har feber t.ex. tip top tip top, finns inget bättre :) she loves it.
mvh Stefanie
TRAMS! Fick te av farmor som spädbarn och dricker det fortfarande, älskar te! Min son på 4 mån fick smaka och även han älskar det.. ser absolut inge problem med att dricka te.. lev livet, vill barn smaka saker låt dom!