• FrökenS

ÄD medicinering

Hej behöver veta lite om medicineringen inför ÄD. Är mottagarpar 2 så vet ju inte säkert om det blir något. När man börjar med progynon tabletter ska man sluta helt med synarela sprayen? Är provera något man tar samtidigt med progynon? Har inte fått det utskrivet. Har bara fått synarela, progynon( om det stavas så?) och vaggisar utskrivet.

Hoppas någon kan svara

• Svar på tråden ÄD medicinering
  • miss maple

Jag slutade inte med sprayen direkt när jag började med progynon.
    Provera förekommer väl mest i ivf-svängen tror jag.

Vilken vecka blir det FET om allt går vägen?
    Själv ska jag göra FET v 19.

• FrökenS

Hej miss maple!
    Tack för ditt svar. Jag vet inte alls när det blir dags för oss, vet bara att jag ska börja med progynon 18/4 och om jag har fattat rätt så blir det ET först och FET om det blir många ägg.
    Det här är första ÄD försöket för oss men har provat IVF tidigare.

Hoppas allt går bra vecka 19 !!!!

• LitenOglad

Hej! Tycker att du ska fråga din barnmorska om du är osäker så att inget blir fel .... det kan vara så individuellt hur man behandlar ... Lycka till / C

• Misty

Hej!

Jag är inne på mitt andra ÄD-försök nu och varken denna gång eller första gången så slutar jag med nässpray när jag äter Progynon. Jag tog nässpray ända fram tills dagen innan ägginsättning tror jag förra gången.

Kram Misty

• FrökenS

Jag ska sluta helt med synarela och ta progynon ett tag framöver. Personalen på repro sa att min kropp är nedreglerad och nu gäller det att bygga upp en bra slemhinna och komma i rätt fas som donatorn.

Att behandlingen ser olika ut beror väl på att vi är så olika men sen har ju varje sjukhus sitt sätt att behandla tex vissa gör tester innan själva behandlingen för att veta hur man svarar på medicinen (hormonerna). På mig har man inte gjort några tester!

Jag hoppas att allt går bra för er tjejer (och er män med), att det blir många ägg som vill stanna!!!

Svar på tråden ÄD medicinering