• ekström86

Dubbel donation utomlands

Hej

Jag heter Anna och är 38 år. 
    Jag har under en antal år försökt att bli gravid på egen hand men tyvärr så har det inte blivit någon graviditet. Gjort sammanlagt 3 ivf och en flertal inseminationer.

Vid mitt första ivf försök som var genom regionen så fick de ut 9 ägg, vid det andra fick de bara ut 6 ägg som jag gjorde uppe i Falun och det sista försöket gjordes fick de bara ut 4 ägg. Det var också vid det sista försöket som det uppmärksammades att jag har för låg ägg reserv så jag valde då att inte göra några mer ivf försök.

Jag har istället kollat på göra en dubbel donation och då det är extremt dyrt här i Sverige för bara ett försök så har jag valt att kolla på olika kliniker utomlands.

Jag har kollat mest på Spanien då det är lite billigare och det finns garanti program.

Men jag vill ha era erfarenheter kring dubbel donation och kring olika kostnader och vilken klinik som ni anser vara bäst.

Mvh Anna    

• Svar på tråden Dubbel donation utomlands
  • Anonym (Tusse)
    Anonym (Tusse) skrev 2025-05-31 13:04:04 följande:

Jag 

Jag har tyvärr ingen erfarenhet att bidraga med mer än 2 misslyckade ivfer. Jag har också låg äggreserv och har börjat titta på dubbeldonation. Följer gärna tråden om någon med erfarenheter kan dela med sig. 
Svar på tråden Dubbel donation utomlands