Anonym (Beslutsångest) skrev 2025-03-14 11:11:14 följande:
Skönt att höra att fler funderar i samma bana. Vi har inget sommarboende, men det kommer nog inte dröja så många år innan makens föräldrar inte längre orkar sitt hus och då kommer vi ta över det och använda som sommarboende tänker vi.
Äldsta barnet tar studenten nästa år, mellersta börjar gymnasiet till hösten, minsta börjar mellanstadiet. Så det känns som ett naturligt bryt ändå med skolor och sådär. Vi kommer också att bo kvar i samma kommun men närmare stan tänker vi oss. Bor cirka 5-6 km utanför stan idag.
Hur känner era barn?
Den yngsta går i lågstadiet och bryr sig inte så mycket. Vi har märkt nu bara den här vintern att det är färre tillfällen av pulkaåkning och så, vilket har varit en av de stora behållningarna med vår tomt. Att ha egen pulkabacke
Frågar jag honom om han vill flytta från huset säger han säkert nej men det är nog främst för att han inte vet vad det skulle innebära att bo i lägenhet.
Vi kikar på två områden och båda dessa ligger närmare hans skola så det vore positivt tänker jag. Vartefter han blir äldre och börjar umgås med kompisar så kommer han kunna gå. Nu krävs buss, cykel eller att vi skjutsar.
Äldsta går i gymnasiet och är så mobil och rörlig redan så där handlar det som sagt mer om att åka en annan buss i så fall. Han ska göra lumpen sen också och behöver i princip bara ett rum och en säng. Sen om det är här i huset eller i en lägenhet tror inte jag spelar någon roll. Har inte frågat specifikt men det är vad jag tror.